Volgens mij is het onmogelijk om iemand naar zijn land van oorsprong terug te sturen die onvoorwaardelijk voor de Belgische nationaliteit heeft gekozen of die ze heeft verworven met hier ter wereld te komen.
Ik zie ook geen wetten gestemd worden om een door geboorte verworven nationaliteit te ontnemen......behalve als ze ervoor kozen er een dubbele nationaliteit op na te houden. Een halve Belg die de poorten naar zijn land van oorsprong openhoudt omdat hem dat beter uitkomt mag er best rekening mee houden dat die opening ook wel eens gebruikt zouden kunnen worden als hem dat minder goed uitkomt.
Maar dat is mijn eigen idee daarover.
Wat het VB-standpunt terzake is zal wel in hun programma staan, zeker?[edit]
[size=1]
Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 09-10-2005 at 15:06
Reason:
--------------------------------
Volgens mij is het onmogelijk om iemand naar zijn land van oorsprong terug te sturen die onvoorwaardelijk voor de Belgische nationaliteit heeft gekozen of die ze heeft verworven met hier ter wereld te komen.
Ik zie ook geen wetten gestemd worden om een door geboorte verworven nationaliteit te ontnemen......behalve als ze ervoor kozen er een dubbele nationaliteit op na te houden. Een halve Belg die de poorten naar zijn land van oorsprong openhoudt omdat hem dat beter uitkomt mag er best rekening mee houden dat die opening ook wel eens gebruikt zouden kunnen worden als hem dat minder goed uitkomt.
Wat het VB-standpunt terzake is zal wel in hun programma staan, zeker?[/size] |
[size=1]
Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 09-10-2005 at 15:05
Reason:
Ik zie ook geen wetten gestemd worden om een door geboorte verworven nationaliteit te ontnemen......behalve als ze ervoor kozen er een dubbele nationaliteit op na te houden. Een halve Belg die de poorten naar zijn land van oorsprong openhoudt omdat hem dat beter uitkomt mag er best rekening mee houden dat ze ook wel eens gebruikt zouden kunnen worden als hem dat minder goed uitkomt.
Wat het VB-standpunt terzake is zal wel in hun programma staan, zeker?[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
Ik zie ook geen wetten gestemd worden om een door geboorte verworven nationaliteit te ontnemen......behalve als ze ervoor kozen er een dubbele nationaliteit op na te houden. Een halve Belg die de poorten naar zijn land van oorsprong openhoudt omdat hem dat beter uitkomt mag er best rekening mee houden dat ze ook wel eens gebruikt zouden kunnen worden als hem dat minder goed uitkomt.[/size] |
[/edit]