Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2003, 12:01   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel dat mijn vrouw een extra man wil nemen en er mee huwt. Ben ik dan ook gehuwd met die man ?
Maar nee, natuurlijk niet! Je vrouw moet jullie beiden gelijkwaardig behandelen en slaapt de ene nacht bij jou en de volgende bij hem.
En overdag gedragen jullie zich als twee goede maten en doen jullie gewoon samen de afwas.

Citaat:
Stel dat ik een extra vrouw wil nemen en dat ik iemand huw die ook al gehuwd is (moet toch kunnen nietwaar) ben ik dan ook met die haar man gehuwd ? Is mijn eerste vrouw dan ook met die man gehuwd ?
Ik denk dat je het hier veel te ver zoekt:
als jij een tweede (gehuwde) vrouw erbij wil nemen, dat zal ofwel die vrouw "hoepelop" tegen haar man moeten zeggen, ofwel die man "al taleq" tegen die vrouw (hetgeen meer waarschijnlijk is, als ze met jou gaat trouwen).

Je eerste vrouw heeft er dus niets mee te maken! tenzij ze dan weer tegen jou "hoepelop" gaat zeggen omdat jij met een tweede vrouw naar huis komt!

Je ziet! het lost zichzelf gewoon op!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden