Los bericht bekijken
Oud 11 oktober 2005, 19:17   #86
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
Als ik verhuis naar China, moet ik ook niet verwachten dat ik daar overal in het Nederlands zal terecht kunnen.
Dat spreekt vanzelf.

Citaat:
De lokale bakker en de overheid zullen mij niets geven voor ik de taal van het land spreek.
Dat is dan wel een domme lokale bakker. Hij zal immers minder verkopen. Nu, dat is zijn volste recht. In de praktijk kan het een bakker meestal niets schelen welke taal je spreekt, als hij zijn brood maar kwijt kan. In Italië slaag je er ook in een brood te kopen hoor, zelfs als je geen woord Italiaans kent.
Citaat:
Het is trouwens ook een kwestie van hoffelijkheid om de taal te leren van het land/streek waar je gaat wonen.
Maar het zou geen plicht moeten zijn.
Citaat:
Wie dat niet doet of zelfs niet wil doen (uit pure onbeschoftheid) moet dan ook niet verwachten (of zoals de Franstalingen in de rand zelfs eisen) dat wij ons maar eens gaan aan passen.
Natuurlijk niet. En de Franstalige cultuurnationalisten zijn inderdaad geen haar beter dan de Vlaamse.

Citaat:
Zij komen bewust in Vlaanderen wonen, wel, dat ze dan ook de taal leren. Willen ze dat niet: retour �* la Wallonie!
Waarom?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zijne Heerlijkheid on 11-10-2005 at 20:22
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Als ik verhuis naar China, moet ik ook niet verwachten dat ik daar overal in het Nederlands zal terecht kunnen.
Dat spreekt vanzelf.

Citaat:
De lokale bakker en de overheid zullen mij niets geven voor ik de taal van het land spreek.
Dat is dan wel een domme lokale bakker. Hij zal immers minder verkopen. Nu, dat is zijn volste recht. In de praktijk kan het een bakker meestal niets schelen welke taal je spreekt, als hij zijn brood maar kwijt kan. In Italië slaag je er ook in een brood te kopen hoor, zelfs als je geen woord Italiaans kent.
Citaat:
Het is trouwens ook een kwestie van hoffelijkheid om de taal te leren van het land/streek waar je gaat wonen.
Citaat:
Wie dat niet doet of zelfs niet wil doen (uit pure onbeschoftheid) moet dan ook niet verwachten (of zoals de Franstalingen in de rand zelfs eisen) dat wij ons maar eens gaan aan passen.
Natuurlijk niet. En de Franstalige cultuurnationalisten zijn inderdaad geen haar beter dan de Vlaamse.

Citaat:
Zij komen bewust in Vlaanderen wonen, wel, dat ze dan ook de taal leren. Willen ze dat niet: retour �* la Wallonie!
Waarom?[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zijne Heerlijkheid on 11-10-2005 at 20:20
Reason:

Citaat:
Dat spreekt vanzelf.

Citaat:
Dat is dan wel een domme lokale bakker. Hij zal immers minder verkopen. Nu, dat is zijn volste recht. In de praktijk kan het een bakker meestal niets schelen welke taal je spreekt, als hij zijn brood maar kwijt kan. In Italië kan ik ook een brood kopen hoor, hoewel ik geen woord Italiaans ken.
Citaat:
Citaat:

Citaat:
Waarom?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Dat spreekt vanzelf.

Citaat:
Dat is dan wel een domme lokale bakker. Hij immers minder verkopen. Nu, dat is zijn volste recht. In de praktijk kan het een bakker meestal niets schelen welke taal je spreekt, als hij zijn brood maar kwijt kan. In Italië kan ik ook een brood kopen hoor, hoewel ik geen woord Italiaans ken.
Citaat:
Citaat:

Citaat:
Waarom?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 11 oktober 2005 om 19:22.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden