Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Homo filie daarentegen is een zondige gedachte zoals er zoveel zondige gedachten bestaan bij de mensen. Die onreine gedachten kunnen u worden kwijtgescholden in de biecht. Uw laatste opmerking vind ik onnoemelijk pervers. Waarachtig geluk vindt men immers toch niet in seksualiteit ? 
|
Tja, dat is nogal duidelijk, me dunkt. Iemand die de Bijbel als geloofsboek erkent en de wetten uit de verschillende hoofdstukken van Leviticus wil volgen, kan niks anders dan tegen homo's zijn.
Maar wat lees ik nog in Leviticus?
7, 22 : Gij moogt geen vet van rund, schaap of geit eten.
10, 9 : Wanneer gij of uw zonen opgaan naar de tent van de samenkomst, moogt ge geen wijn of sterk drank drinken, anders sterft gij. Dat is een blijvend voorschrift, al uw geslachten door.
19, 19 : Onderhoud mijn wetten. Gij moogt geen dieren van verschillende soort kruisen; gij moogt op uw akker geen twee gewassen zaaien; gij moogt geen kleren dragen van tweeërlei stof. Geen T-shirts van katoen en polyester? Nooit een druppel alcohol? Enkel brood met tarwe van akkers waar geen ander gewas op stond?
Zou iemand die Leviticus gebruikt om homo's te verfoeien zich dan ook aan de bovenstaande geboden willen houden? Je ben een goed religieus fundamentalist of niet, toch? Of zal dergelijke persoon dan op zijn/haar stoeltje beginnen wrikkelen en zeer ingewikkeld beginnen uitleggen dat je het een en het ander (maar andere dingen dan weer niet!) in een historisch, cultureel en sociaal perspectief moet plaatsen etc. etc. Veel gewauwel waaruit volgens mij maar één zaak zal blijken: die persoon heeft het niet voor homo's, heeft daar niet het minste argument voor, en grijpt, tot zijn/haar eigen grote ondergang, naar een tekst van bijna 3000 jaar oud...