Slechte eetgewoonten zijn inderdaad niet te vergelijken met drugs, Dat iedereen moet meebetalen voor domme dingen van zowel de ongezonde eter als van de drugsverslaafde blijft wel overeind.
Met crack haal je natuurlijk een mooi voorbeeld aan, voor zover ik weet is dit zeer snel verslavend een keer proberen en je hangt eraan vast? ZEER GEVAARKIJK. Maar om cannabis gelijkaardige eigenschappen toe te bedelen omdat het ook illegaal is is evenzeer uit de lucht gegrepen. Cannabis licht dichter bij een stuk chokolade dan bij crack. Cannabis ligt eigenlijk nog het dichts bij alcohol naar mijn mening. Het heeft echter een aantal niet onbelangrijke voordelen. Je wordt er niet fysiek afhankelijk van en van alcohol wel, je hebt geen kater en het risico om agressief te worden is vele malen kleiner dan bij alcohol. Geen van beiden werkt snel verslavend en beiden zijn dus redelijk onder controle te houden zodat men er op gepaste manier van kan genieten. Van zodra men echter systematisch de roes opzoek en het gaat gebruiken om te vluchten van de werkelijkheid ontstaat er een probleem en om dat op te lossen gaat het ook veel makkelijker met cannabis dan met alcohol.
Maarnee, een plezante zatlap op cafe das zooonen typ, maar die z'n vrouw heeft wel pech hé, die valt regematig van de trap. Maar 't is toch ne goeie ook al drinkt hij wat teveel. 't is zeker gene crimineel maar iemand die thuis voor zijnen tv een jointje rookt of een stukske cake eet of en ms-patient die dat neemt om te relaksen en de pijn daaroop te verzachten, das ne crimineel, die moeten ze opsluiten. Dat lijkt mij redelijk hypocriet en onlogisch. Maarja, wie ben ik natuurlijk.
|