Los bericht bekijken
Oud 14 oktober 2005, 11:38   #3082
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
P
What else is new? Hier wordt echter vergeten, dat er parallelle bewegingen bestaan. Anders zou het stervensdruk zijn aan die ene top, met al die carrièremannetjes. De denkfout die ik steeds weer bespeur, is die van de kerstboom. Een kerstboom heeft maar 1 piek. De aarde, onze natuur, is echter rond. De cultuur die wij maken bestempelen als één enkele, armetierige kerstboom is onrecht doen aan de creativiteit van de mens. De cultuur, zoals ik ze begrijp, is even rond, even dynamisch, als de natuur. En daar kun je zoveel pieken/piramides opzetten als je wilt. Ze verschijnen & verdwijnen; dat is eigen aan de dynamiek van het cultureel bestaan.
Ik denk dat je hiern een paar denkfouten maakt. Cultuur is toch niet noodzakelijk gelijk aan de machtstrucutuur of de verdeling van de rijkdom op de aarde. Kijk naar een leger, het typische voorbeeld van een pyramide machtsstructuur. Zoals jij het voorstelt kan er nooit centralisatie van macht zijn. Maar wat zien we gebeuren in onze tijd? Meer en meer centralisatie van macht. Ze noemen het globalisatie voor niets. Met dank aan de NWO.