Los bericht bekijken
Oud 14 oktober 2005, 23:10   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma
Hier ben je toch eventjes mis hoor
[size=1]Che Guevara werd in Argentinië geboren en studeerde medicijnen. Hij werd militair bevelhebber van Fidel Castro tijdens de Cubaanse revolutie (1956–1959). Guevara was tegen de interventie van de Verenigde Staten in Latijns-Amerikaanse aangelegenheden en was van mening dat slechts een gewelddadige revolutie de armoede onder de bevolking kon oplossen. Guevara schreef twee boeken over guerillaoorlogen en nam actief deel aan guerilla-activiteiten in verschillende Latijns-Amerikaanse landen. Hij werd gevangen genomen door Boliviaanse troepen en vermoord toen hij een guerillabende leidde die probeerde de Boliviaanse regering ten val te brengen.
[/size]
Dat is de officiele versie, ik heb de echte!
Ché was een arme boer die als snotneus al het land rondtrok. Waar hij geboren is weet ik niet, hij was daar toch.
Van het één is het ander gekomen, vrijheidstrijder namelijk. Al gauw was hij generaal in het leger van fidel. De russen hebben hun steun gegeven onder de vorm van geld en wapens en dergelijke en zo was het een commie land om als strategische plaats hun raketten naar amerika te kunnen zetten. Waarna het geboycot is natuurlijk.