Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois
1. afzonder van samenleving? Mischhien zijn het ook de nederlandstaligen die "zich afzonden van samenleving", hé?
|
Het zijn voorlopig wel de Nederlandstaligen die Frans spreken hè, niet omgekeerd. Er zou geen enkel probleem zijn met Franstaligen in Vlaanderen als ze zich gewoon zouden aanpassen en Nederlands zouden spreken. Net zoals jij Frans zal spreken in de stad Luik en niet moeilijk gaat doen als iemand geen Duits spreekt.
Citaat:
2. Ja duits spreken in Luik, stel je voor. Elke maand komt de duitstalige versie van "Luik, onze provincie" in de postbus. Mooi hé. Dus heeft de provinvie niet eens een site op Duits? So what? ik wist niet eens dat de provincie een site heeft.
Van de stad hoef ik niets de verwachten? Een pintje in de Carré drinken kan ik ook zonder duitstalig website...
|
De overheid moet zich toch in de eerste plaats aan de taalwetten houden, vind je niet? En aangezien de provincie Luik tweetalig is, zou een tweetalige site op z'n plaats zijn. Voorlopig is er alleen een Franstalige. Hetzelfde geldt trouwens voor de website van Wallonië: uitsluitend Franstalig. Alleen de toeristische informatie is er ook in andere talen, waaronder het Duits en het Nederlands. Lijkt me geen toeval.