Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Zolang de Duitstaligen zich schikken in hun minderheidspositie en braaf Frans spreken, zoals jij, wel. Zouden de Vlamingen allemaal braaf Frans spreken, dan waren de Walen ongetwijfeld ook een stuk vriendelijker. Maar de Vlamingen zijn nu eenmaal geen kleine minderheidsgroep in een uithoek van het land. De Vlamingen zijn in de meerderheid in België. Vandaar dat Vlamingen het niet pikken als de Franstalige minderheid verwacht dat de Vlamingen maar Frans spreken. Helaas kunnen de Duitstaligen zich zo'n houding niet permitteren. Maar voor francofielen is dat natuurlijk geen enkel probleem, hè.
|
Neen, voor francofielen (is dat nu een scheldwoord in Vlaanderen?) zoals ikke is het inderdaad geen enkel probleem. Ik vind Frans een van de mooiste talen in this big wide world, heel belangrijk en ben blij en trots dat ik het spreken kan. In Aachen kennen ze alleen Duits (of mischien een beetje Engels) ...ze weten niet wat ze missen.
P.S. Duits met franse accent is trouwens heel sexy...
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
Laatst gewijzigd door restons courtois : 17 oktober 2005 om 20:48.
|