Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2005, 00:09   #78
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius
U houdt er een heel beschaafde discussiestijl op na. "Asshole" al meteen in de eerste zin.
Polemisch misschien. En het is waar, ik verlies hier een beetje mijn geduld. Ik vind het gewoon straf dat je permanent de zwakkeren moet beschermen in dit debat terwijl de kwestie natuurlijk gaat over de superrijken. Maar daar durft hier niemand een vinger naar uit te steken. Dat irriteert me een beetje.

Citaat:
Iemand met 772 € per maand hoeft NIET per definitie schulden op te bouwen.

Ik weet niet waarop je je visie stoelt maar ik spreek uit ervaring. Ik ben een paar jaar werkloos geweest en met zo'n inkomen kom je dus niet rond. Ik had als alleenstaande zo'n 950 euro per maand en twee kinderen ten laste. Dan bouw je dus alleen maar schulden op. Als jij het kan fixen met zo'n bedrag, proficiat dan. Maar extrapoleer dat dan niet naar iedereen.

Citaat:
sito presto (en dan bedoel ik binnen enkele seconden) die "rijkdom", dat door u zo gehate "kapitaal" naar het andere eind van de wereld versluizen.
Het is één van de redenen waarom ik voorstander ben van een internationale invoering van de Tobintax en de opheffing van het bankgeheim. We hebben in Argentinië kunnen zien wat de kapitalisten met hun geld doen als het niet voldoende opbrengt. En hoe je daar op kan reageren als arbeiders: zelf de fabriek in handen nemen en ze runnen zonder de bazen. Dat werkt beter dan met bazen want je hoeft je geen moer aan te trekken van aandeelhouders en winst. En dat werkt dus...

Citaat:
Niemand ligt vandaag wakker van een stelletje wereldverbeteraars die elke voeling met de harde realiteit schijnen te missen.
Wie een dergelijke thread start doet dat vanuit een bepaalde betrokkenheid bij de harde realiteit en dat lijkt me in tegenspraak met 'lke voeling' missen.
Het is overigens omdat de realiteit is zoals ze is dat we ze moeten veranderen. Al het menselijks is eindig, dus ook het kapitalisme.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden