19 oktober 2005, 14:38
|
|
Banneling
|
VB tegen SP.A-corruptie via VDAB-WORKHOLDING
  Politieke partijen: Vlaams Belang: "Vlaams Belang, Cd&V en VLD samen tegen gesjoemel via VDAB-‘Workholding"
Het Vlaams Belang schrijft:
Vandaag antwoordde minister Bourgeois in het Vlaams parlement op scherpe vragen van Vlaams Belang (uw dienaar), CD&V (Carl Decaluwe) en VLD (Mark van den Abbeele) over het gesjoemel via de NV T-groep en NV Workholding, twee afgesplitste filialen van de VDAB.
Het verhaal is straf: de voormalige topman van VDAB, naar verluidt van SP.a-signatuur, ging op pensioen. Meteen werd hij gebombardeerd tot dagelijks bestuurder van de NV Workholding en bestuurslid van de NV T-groep, twee afgesplitste filialen van de VDAB. Voor de eerste ‘taak’ kreeg hij 60.000 euro per jaar, voor de tweede 178.000 euro per jaar. Op het ogenblik dat ik mijn eerste schriftelijke vraag stelde (januari 2005) had hij zo globaal 360.000 euro verdiend op 25 maanden… Uiteraard bovenop zijn pensioen als topambtenaar dat gewoon doorliep.
Nu wordt gezegd dat T-groep actief is, maar uit de antwoorden op mijn eerdere vragen is met zekerheid gebleken dat de NV Workholding geen enkele nuttige activiteit ontwikkelt. Het doel ervan is officieel ‘de sociale tewerkstelling bevorderen’, maar in 2005 kwam de club niet verder dan 4 nietszeggende projecten die leidden tot de tewerkstelling van welgeteld 1 persoon. En daarvoor werd dus 60.000 euro uitbetaald…
Minister Bourgeois gaf geen duidelijk antwoord en kon geen veroordeling van de situatie over de lippen krijgen. Hij verwees de hete aardappel door naar de ‘bevoegde minister’, Van Brempt (SP.a), die nu volgende week in commissie grondiger antwoord zou moeten geven. Ik ben benieuwd… CD&V kondigde aan dat zij een onderzoek door het Rekenhof zullen vragen, een vraag die Vlaams Belang en de VLD volledig steunen. SP.a was aanwezig maar zegde geen woord… Wordt vervolgd volgende week…
Rob Verreycken, Vlaams parlementslid voor het Vlaams Belang 8)
De SP.A : de partij van het gewone volk ?
Laatst gewijzigd door De Zuiveraar : 19 oktober 2005 om 14:39.
|
|
|