Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
So what? Democratische bevraging aan de burger, iets op tegen?
|
Absoluut niet. Al heel lang al , ben ik voorstander van het principe : "hoe meer mensen over meer onderwerpen, "staatszaken" een beslissende zeg kunnen doen, hoe beter en democratischer." Ik deel ten volle de mening over de wenselijkheid van DD en Brov zoals die hier uitstekend verwoord worden door de ons bekende tenoren. (Misschien op recall na...).
Terzijde: het Belang heeft zelf maanden terug een referendum gevraagd over deze materie.
Overigens volgend citaat kwam van de website vd n-va:
Citaat:
Daarom dient N-VA een voorstel van decreet in om, analoog met de provinciale en gemeentelijke volksraadplegingen, een Vlaamse bevraging over de Europese Grondwet te organiseren. De verhouding van de burgers ten opzichte van Europa is te belangrijk en te fundamenteel om alleen aan politici over te laten. De N-VA neemt het initiatief om de burgers die kans te geven en rekent op de steun van de andere partijen.
|
Wat in het vetjes staat is mijn aanpassing om uitdrukking te geven aan een gezond scepsis tegenover het toekomstig stemgedrag of afwezigheid daarvan van n-va leden in het Vlaams parlement. Geen onderhuidse aanval, hoogstens een prik.
Oirbaar en aannemelijk als je bedenkt dat in de commissies vh VP voorstellen vh Belang over financiering vh Franstalig onderwijs en steunmaatregelen voor Voeren door de n-va niet gesteund werden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
De communautaire impact van dit voorstel kan niet overschat worden.
De Vlaamsgezindheid van n-va of de ontstentenis ervan evenmin.
Werk aan de winkel voor robert t en koen vermant.
|
Citaat:
De kans dat het voorstel het haalt is klein. CD&V zal vermoedelijk verdeeld stemmen, hetzelfde voor de VLD, SPA-SPIRIT zal tegenstemmen, alleen VB en N-VA zullen het voorstel unaniem stemmen (dat hoop ik toch). Het zal dus kantje boord worden.
|
Dat is ook niet belangrijk. Wat telt is dat onder de Flaminganten een gezamenlijke houding mogelijk is wanneer dit evident de Vlaamse Zaak bevordert. Het voorstel gaat over het organiseren ve Vlaams Referendum. Alleen al in dit perspectief komen doel en uitslag op de tweede plaats.
Citaat:
Je opmerking dat er werk aan de winkel is voor Koen en mezelf snap ik absoluut niet. Als je mijn poging tot samenwerking tussen de Vlaams-nationalisten wilt in discrediet te brengen, wees dan zo eerlijk het te bekennen.
|
[SIZE="2"]?[/SIZE]
Hoe kan ik daar in godsnaam tegen zijn? Als zoals hierboven gezegd door samenwerking , al weze het enkel op zeer specifieke communautair geladen voorstellen het cordon sanitaire even opgelicht wordt voor het Vlaams Belang?
Als straks de Vlamingen een referendum zouden houden , enkel zij, dan is dat een nachtmerrie voor Belgicisten, zelfs voor hen die voorstanders zijn van DD.
Maar zelfs dat hoeft niet...
Alleen al een gelijkgezinde houding tn n-va en vb politici in deze materie kan amok maken in het Belgische huishouden of het erdoor komt of niet.
Bovendien mediatiek verdedigbaar voor de n-va.
Politiek mogelijk.
En electoraal profijtig.