Los bericht bekijken
Oud 2 juli 2003, 13:37   #11
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Eric Donckier wordt wel dikwijlser gequote door Flaminganten. Niet moeilijk, hij is één van hen...
Dan zal ik maar eens een andere hoofdredacteur quoten, nl. Mathias Danneels van Het Nieuwsblad (in de krant van vandaag):

Citaat:
De cultuurverschillen tussen Noord en Zuid maken het werk in de Lambermont niet makkelijker, aldus Stevaert. Die cultuurverschillen worden overigens niet alleen aan de onderhandelingtafel in de Lambermont zichtbaar. Ondanks de door de vakbonden bij dictaat opgelegde Werchter-staking, wilde meer dan de helft van het Vlaamse NMBS-personeel maandag graag aan het werk. In Wallonië een kwart. Dit is geen flamingantische oprisping, dit zijn naakte cijfers.
Niet alleen op het terrein van de mobilitiet en de verkeersveiligheid tekenen zich tussen noord en zuid verschillende benaderingpatronen af. Justitie, werkgelegenheid, sociale zekerheid: de aftredende bevoegde ministers hebben er de voorbije legislatuur de handen mee vol gehad. Dat zal onder Verhofstadt II niet anders zijn. Zeker niet wanneer de communautaire springstof pas aan het eind van de gevechten wordt ontmijnd. Wel integendeel.
Ik vraag me soms af of de belgicisten wel kranten lezen. Praktisch dagelijks verschijnen dergelijke stukken in de krant.

Allemaal tekenen aan de wand dat de vervaldatum van Belgie erg dichtbij komt.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden