Los bericht bekijken
Oud 2 juli 2003, 16:44   #103
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik wil nog steeds uitgewerkte alternatieven bekijken. Cannabis is een uitzonderingsgeval in de war on drugs.
Hetgeen Mohawk voorsteld lijkt mij al een beter alternatief dan pure repressie. Ik zou de inkomsten voor de staat wel verdelen tussen preventie en hulp aan probleemgebruikers. Op deze wijze betalen enkel de gebruikers voor de last.

En hoezo cannabis een uitzondering? Voor zover ik weet staat cannabis in de vs gelijk met coke, heroine, lsd, xtc en alle mengelingen en derivaten ervan. Daar kan ik natuurlijk mis in zijn en jij bent beter geplaatst om dat te weten natuurlijk. Correct me if I'm wrong please.
Ik denk dat je ook al veel bereikt wanneer junkies in de gevangenissen gescheiden worden (dat kost geen extra plaatsen of personeel he, gewoon in een aparte afdeling) van de `cleane` gasten.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden