Los bericht bekijken
Oud 22 oktober 2005, 19:37   #13
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Als de herverdeling puur in europa zou plaats vinden dan zou ik dit niet erg vinden maar ik vrees dat veel van onze welvaart naar het oosten gaat plus dat we onze welvaart die we dan nog over hebben zullen moeten delen met oost-europa.

Ik vrees dus dat europa nog slechte tijden staan te wachten en voor de wel stellende west europese landen zal de grote arbeids bevolking nog zeer zware tijden staan te wachten.

Je moet het kapitalisme echt wereldwijd kunnen aanpakken maar de vraag is ook een beetje of de aarde wel een gelijke wereld aan kan hé?
ik bedoel dan meer op de draagkracht omdat iedereen verdient dan een eigen huisje tuintje en genoeg eten per dag en alle andere luxe maar dit zou nefast zijn voor het milieu als iedere aardbewoner zoveel zou consumeren als wij dus wat is dan de beste oplossing.

en om het probleem van de overbevolking aan te pakken heb je maar 2 opties

oftewel zorg je er voor dat je andere planeten kunt koloniseren maar dit is nog lang niet in zicht

oftewel moet onze wereldbevolking drastisch naar beneden maar hoe gaan we dat doen????????

Een wereldoorlog of wereldepidemie zou in dit geval wenselijk zijn maar het zou ook chaos met zich meebrengen wat dan weer onze menselijke wetgevingen zou kunnen schaden
slegie is offline   Met citaat antwoorden