Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik geloof niet dat bemoeienissen van de staat tot meer welvaart leiden.
De staat behoort enkel vrijheden te garanderen, en slechts regelen waar de vrijheid van de ene die van de andere in het gedrang brengt, opdat elk de grootst mogelijke vrijheid kan genieten zonder de andere de zijne te compromitteren.
|
Ik dacht dat liberalen geloven in het idee van "investeren". Je steekt ergens geld in, en mits de juiste handelingen komt er een veelvoud van dat geld terug uit.
En wat als die investering nu niet gebeurt door de privé, maar door de overheid? Want zij is de enige organisatie die er kan op toezien dat die investeren voor iedereen ten goede komen. Investeringen in scholen voor iedereen, investeringen in wegen voor iedereen, enz...
Stel. Iemand wordt ziek en kan zijn dokterskosten niet betalen (aangezien er geen overheidsinterventie is). Die man/vrouw sterft. Hij of zij heeft jaren gestudeerd, en kon nog 40 jaar productief zijn. Het lijkt mij (als ik even de liberaal uithang) toch wel een goede investering om bij te springen in de dokterskosten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wanneer de staat beslist om moreel te zijn op de kap van haar inwoners, dan is er simpelweg sprake van afpersing en diefstal.
Moraliteit kan enkel in vrijheid geschieden, niet onder dwang.
|
Bij een echte democratie is het volk de staat.