Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2005, 22:56   #37
Garga
Lokaal Raadslid

Garga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Foute analyse, daar de leraar de pamfletten in beslag wou nemen. Dit is al een heel duidelijke stellingname.
Kan over gediscussieerd worden, maar hier maak ik in mijn reactie ook geen punt van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ook vijftig meter van de school komen die leerlingen trouwens voorbij... Uw redenering slaat dus nergens op.
Als ge pal voor een schoolpoort gaat staan als politieke partij en ge geeft iedereen die naar binnen gaat een politiek pamflet mee, dan vind ik dat ongepast. Zo met een air van 'ge kunt ons niks doen, we staan in ons recht!'

Als ge 50 meter verder gaat staan, vermijd ge dergelijk provocerend gedrag en ge kunt ook uw boodschap kwijt. Maar de bedoeling is eerder om confrontatie uit te lokken, zo is me al opgevallen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berge
De wet is trouwens heel duidelijk: het uitdelen van pamfletten mag weldegelijk op de openbare weg. Ik zie daar persoonlijk niets laakbaars in. Wat mij betreft, mogen ook andere partijen en drukkinsgroepen dit doen (wat trouwens ook gebeurt).
Kijk als de Chiro een pamfletje meegeeft voor hun fuif, heb ik daar geen problemen mee. Als politieke partijen op die manieren minderjarigen proberen te beïnvloeden vind ik dat laakbaar. Wat als de LSP volgende week aan een lagere school staat pamfletjes uit te delen? Misschien wel wettelijk, maar daarom hoef ik het nog niet gepast te vinden.