Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2003, 22:14   #1
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

een echte racist enkel bij die partij terecht kan.
Ik geloof niet echt in de ommekeer van de partij, maar dat is mijn gedacht en aan de voorstanders van deze partij om dit te weerleggen.
Hier op het forum hebben de "aanhangers" van het blok vaak de neiging om te veralgemenen, zeker wat moslims betreft en nog steeds.
Niet enkel de woorden van de top-vertegenwoordigers van het blok maar ook het effectief stemgedrag van deze partij in het parlement duidt op negatieve discriminatie van bepaalde bevolkingsgroepen.
Over de officiele standpunten van het Blok wil ik hier echter niet uitweiden, een kritische vraag, gericht aan de officiele partijtop word toch niet beantwoord dus doe ik het maar met de voorstanders hier op het forum en dan stel ik vast dat een deel van de aanhangers wel degelijk nog voorstander is van de oude officiele standpunten van hun partij. Dat moslims of homo's nog steeds veralgemeend worden met de excessen van hun groep, dat cannabis voor hen nog net hetzelfde is als crack of dat ze de karikaturale beeldvorming hieromtrend ongenuanceerd volgen. Er zitten ongetwijfeld funamentaliste onder de moslims in België, daar dient men ook tegen op te treden maar om nu elke moslim of zelfs christen uit een bepaaald land als gevaartlijke terrorist, zelfs mogelijk gevaarlijk te bestempelen gaat mij te ver. Dit is nochthans hetgeen ik nog hoor van de partijleiding en een deel van de aanhangers hier.
Ik weet dat men het moslimfundamentalisme niet moet onderschatten maar om nu elke moslim te vervolgen, zoals het blok eigenlijk voorsteld, gaat mij te ver. Vermits een groot aantal van de aanhangers hier dergelijke veralgemening aanvaard, kan ik dit niet anders interpreteren als racisme.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden