Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2003, 10:49   #19
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Ik weet dat men het moslimfundamentalisme niet moet onderschatten maar om nu elke moslim te vervolgen, zoals het blok eigenlijk voorsteld, gaat mij te ver.
Dat stelt het Vlaams Blok helemaal niet. Mag ik u eens vragen waarop u zich daarvoor baseert (graag dus een paragraaf uit het partijprogramma of een ander leidend document waarin opgeroepen wordt tot vervolging van de alle moslims)?
Jeps, en hier komt Jan dan weer aanzetten met zijn roep om bronnenmateriaal uit programma's. Dat is iets wat je zeker niet moet doen als je het Vlaams Blok wilt leren kennen en dat is het huidige VB-programma vastnemen als initiële leidraad voor waar het VB voor staat.

Je kan beter meteen naar de straatpropaganda grijpen die weliswaar veel rauwer is maar de gemiddelde burger directer aanspreekt. De burger die te lui is om diepgaande teksten en programma's te lezen en te evalueren maar graag luistert naar de kretologie van het Blok die zo terug referereert naar de Bierkeller speaches in Munchen van ene A. Hitler in de vroege jaren twintig van de vorige eeuw.

Geef toe Jan, zoiets als het propaganda blad van het VB 'Antwerps Nieuws' en ook de 'Eigen Volk Eerst krant' die al jaren gratis verspreid wordt in alle bussen van Antwerpen, zal veel meer tot de onderbuikgevoelens van Jan Publiek spreken, als jouw meest eenvoudige referaten, die nog te moeilijk zijn voor lieden zoals bv Ambetanterik, die van de slogans van het Blok hun enige culturele bagage hebben gemaakt.

Onderstaande postbusdrek van het VB is duizend keer meer relevanter voor het VB dan jouw beste synthese van het VB programma. En zeker hier in het verband genomen met de jarenlange demonisering en stigmatisering van de ganse moslimpopulatie in België door het VB