Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan C.
Uiteraard is windenergie niet DE oplossing van ons energieprobleem. Want een probleem is er zeer zeker. De opwarming van de aarde is onlosmakend verbonden met de uitstoot van fossiele brandstoffen! Maar ook het kernafval wordt steeds meer een probleem!
Windernergie is eerder een kleinschalig alternatief. Ik heb me alvast aangemeld bij eco-power om klant te worden en een aandeel te kopen. [img]www.ecopower.be[/img] Indien deze coöperative aan duizend gezinnen electriciteit levert dan is dat alvast milieuvriendelijk. Het uitstapscenario inzake kernenergie is eerst en vooral bedoeld om de industrie aan te zetten om te zoeken naar alternatieven. Ik geloof persoonlijk niet dat het zo een vaart gaat lopen dat men op de afgesproken datum de stekker zal uittrekken in Doel. Maar het resultaat zal wel zijn dat we tegen dan al heel wat meer eco energie in gebruik zullen hebben als vandaag de dag.
Alleen jammer dat onze Amerikaanse "bondgenoten" zo vervuilend willen blijven.....
|
Kan jij het verband tussen de opwarming van de aarde en de uitstoot van CO2 bewijzen ?