Ik vertrek nooit van het principe dat ik de absolute waarheid bezit en ik verwelkom kritiek. Maar de commentaar van Guyce moet aangevuld worden.
1. Inderdaad: Israël is gesticht op basis van een VN-resolutie. Maar dan moet u ook weten dat in 1947 praktisch GEEN ENKEL Arabisch land onafhankelijk was en dus ook niet heeft kunnen deelnemen aan de stemming. Ik denk dat op dat ogenblik maar een 50-tal landen stemgerechtigd waren. (ik zou het eens moeten nagaan).
2. Zionisten gaan nooit terug op de beslissing van de VN in 1947, maar vallen steeds terug op godsdienstige motieven, waarbij Israël hun beloofde land was.
3. Ik lees daar verschillende etiketten waarmede mijn bijdrage getypeerd worden: negationisme, racisme, antisemitisme, minimaliseren van holocaust… Met alle respect voor u Guyce, maar ik denk dat ge niet weet wat die termen betekenen en meer nog, dat ge niet over de informatie beschikt om uw thesis te kunnen bewijzen.
Laat mij met een voorbeeld afkomen. De Palestijnen (ongeveer 4 miljoen) mogen niet terugkeren naar hun vaderland. Nochtans zijn Palestijnen evengoed Semieten zoals hun Joodse “broeders”. (of heeft u soms een andere definitie van Semitisme?) De Russische “Joden” zijn van Turks-Finse oorsprong en hebben geen druppel Semitisch bloed in hun lichaam… en die worden wel met open armen ontvangen in Israël. Wie is hier nu de anti-semiet? Daar ook ligt een van de verderfelijke aspecten van het zionisme… Dus zionisme heeft zeer weinig te maken met Semitisme!
Als u het minimaliseren van de holocaust iets verschrikkelijks vindt, wat denkt u dan van die personen of organisaties die de holocaust maximaliseren. Het moet toch ons doel zijn kritisch te staan tegenover dergelijke verklaringen. Ik zal mij nooit onderwerpen aan geschiedkundige dogma’s. U wel?...
|