Discussie: Bert Anciaux
Los bericht bekijken
Oud 10 juli 2003, 15:02   #9
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan C.
Blijkbaar kickt Stijn echt wel op die vent! Ieder zijn pleziertje natuurlijk
In de zin van "to kick" in his face ? Graag.

Met plezier zou ik die vent eens een muilpeer verkopen en ik weet wel zeker dat ik niet de enige ben. Al een chance dat Vlaming niet geweldadig zijn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan C.
Binnen de VU is enkel ID21 opgericht en na de splitsing werd Spirit boven de doopfont gehouden. Dat de constructies niet altijd even doorzichtig en duidelijk waren geef ik toe. ... Alle schuld in de schoenen van Anciaux steken is intellectueel niet eerlijk.
Johan niet zeveren he jongen: wie geeft er hier de schuld aan Bert? Sterker nog de schuld voor wat? De splitsing van de VU?

Het is intellectueel oneerlijk van je om dit als argument te gebruiken, want je weet al lang dat ik het einde van de VU toen en vandaag heb toegejuicht.

Overigens of "iD21" (met een kleine I overigens) nu een werkgroep was in de schoot van de Volksunie of erbuiten, doet niet ter zake. Ook niet of VU-ID een kartel was danwel een naamsverandering; feit is dat Bert vanuit de VU (waarvan hij eerder voorzitter was) plots grote man werd van iD21 om later terug het voorplan op te eisen in de formatie VU-ID, die uiteindelijk zou uitelkaar vallen. En waar staat Bert ondertussen? In de VU of in iD21? Geen mens die het weet, want alles was nogal mistig zoals je zelf al aangaf. Vervolgens valt de VU uit elkaar en staat Bert weer mee aan de kop van de Toekomstgroep die uiteindelijk terug samen met iD21 SPIRIT zou vormen...

Wat betreft Geert en Frieda lijkt het me eenvoudiger: vroeger VU en via de strekking Vlaams-nationaal naar de N-VA. Over de CD&V moet je nog niet te veel neuten, want zo ver zijn ze nog lang niet meen ik te hebben verstaan.