Los bericht bekijken
Oud 10 juli 2003, 15:07   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Trouwens, Ludwig Verduyn schreef al over deze geheime dienst in zijn boek "Wat het Vlaams Blok verzwijgt" uit 2000. En deze info werd door de VB-top in Brussel nooit weerlegt of in twijfel getrokken.
Mensen lieven tijd! Blokkoloog en waarzegger Piano zou beter ook een geheime spionagedienst op poten zetten.
Dan zou hij ontdekken dat "Wat het Vlaams Blok verzwijgt" door Marc Spruyt geschreven werd en niet door Ludwig Verduyn.
En dat Geert Van Cleemput (studiedienst VB) brandhout maakte van dat zelfde fameuze bloedstollende boek.
Ik heb zonet dat boek (eerder een verslag) van Geert Van Cleemput kunnen doornemen.

Geert Van Cleemput: "DE LEUGENS OVER HET VLAAMS BLOK - WAT MARC SPRUYT VERZWIJGT"
http://hansverreyt.org/PDF-bestanden...aamsblok-w.pdf

Brochure op de VB-website: http://www.vlaamsblok.be/publicaties..._leugens.shtml

In deze verhandeling van 90 (!) bladzijden bespreekt Geert Van Cleemput de twee verschenen boeken over het Vlaams Blok geschreven door Marc Spruyt namelijk Grove Borstels. Stel dat het Vlaams Blok morgen zijn programma realiseert, hoe zou Vlaanderen er dan uitzien" en "Wat het Vlaams Blok verzwijgt"

Geduldig hebt ik gezocht naar een passage waar Geert Van Cleemput het bestaan van de inlichtingendienst (sommigen blijven het spionagedienst heten) Kosmos van het Vlaams Blok zal weerleggen. Destijds werd Kosmos aangevat als hobby van Luk Dieudonné (alias ook Jan Stalmans), en eind jaren '80 opgenomen in de kantoren van de partij.

Maar groot was m'n verbazing (alhoewel) toen ik daar geen jota heb over teruggevonden. In de bespreking van het tweede boek van Spruyt (het meest geduchte en accurate werk van de twee) "Wat het Vlaams Blok verzwijgt" slaat Geert Van Cleemput dit gehele hoofdstuk over Kosmos toevallig over

Op pagina 69 punt 12 bespreekt hij nog bladzijde 96 van het boek van Marc Spruyt, maar dan in het volgende punt (13) pag. 70 verspringt de bespreking van dat bewuste boek ineens naar pagina 120. En waar staat dat bewuste artikel van Kosmos en Luc Dieudonné precies? Juist: onder de ondertitel 'De mol' vanaf pag. 111 tot en met 119.

Geef toe, deze bijzonder zware aantijging dat het VB er een eigen inlichtingendienst op nahoudt, daarvan zou je toch minstens verwachten dat Geert Van Cleemput daar extra werk van zou maken. Als lid van de Studiedienst van het VB moet hij wel de best geplaatste man zijn om al dan niet op de hoogte te zijn van Kosmos.

Maar helemaal niets van dattum.

Geen ontkenning, geen bevestiging, nada, niks. Inderdaad, je hoeft niet altijd te liegen of de waarheid te zeggen als je iets verborgen wil houden, je kan er ook gewoon over zwijgen.

Kosmos.... Wat het Vlaams Blok verzwijgt