Wij,
Brabanders wensen onze buren, de Vlamingen aan den andere kant van het land, een prettige feestdag toe!
Dien Guldendinges was maar een klein pietegevecht, eigenlijk meer een sch**t in een fles, maar ik geef toe, ge hebt er zelf voor gevochten en afgezien!
[size=2]
Ps: Brabant is dat land daar aan de andere kant van de Schelde -de goeie kant dus[/size]
Inderdaad, de feestdag van het Hertogdom Brabant valt op 5 juni. Dan gedenken wij hier de
Slag van Woeringen, ja ja.
Die slag van 5 juni 1288 toen Jan I, Hertog van Brabant, ook wel Jan Primus genoemd, was een erg belangrijke overwinning op de Aartsbisschop van Keulen (een soortement Duitschen
pre-nazi) die wij behaalden bij Slot Woeringen, waarbij Jan Primus het Hertogdom Limburg afpakte van den Duits en het bij Brabant annexeerde (ge ziet wij kunnen dat ook:
annexeren
Let wel, we hebben daar hard voor moeten knokken en nog veel meer moeten zuipen dan de vlamingen n�* 1302.
PILS natuurlijk! Van
Primus
[size=2]
Ps: als ik historisch er een halve gram naast zit, zal onze forum prof van dienst, Jan van den Renes...euh Berghe, mij wel corrigeren[/size]
Citaat:
[size=5]Brabants Bevrijdings Front, Leve de Republiek Brabant ! [/size]

[size=6]Vlamingen zijn ook mensen ![/size]
|
Jan I van Brabant wordt ook Cambrinus genoemd: hieronder een tekening van onze illustere Brabantse volksheld,
dat we nog lang samen zat mogen zijn! :razz:
[size=5] S C H O L[/size]