Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Thomas: ik ben bij een vereniging van jongeren die gevormd zijn. Plussers, genaamd. Hier is de site. Ik ben daar niet bij omdat ik gelovig ben (ikzelf ben historisch Lutheraan, en geloof niet in God zoals de katholieken dat doen), maar omdat ik het een heel toffe groep vind waar veel vrienden van mij zitten.
Nu, anyway, ondertussen weet ik dat in veel christelijke kringen Agalev als een goede partij wordt aanzien, omwille van de sociale waarden. Ik heb de show van Doe de stemtest gekeken, het is inderdaad een nogal ongenuanceerde show, maar daar kwamen de priesters uit als grootste keuze Agalev. Dat verbaast me dus in het algemeen niets.
Wat uw Vlaams nationalisme betreft. Vanuit nature is Agalev Belgicistisch, maar ik kan u verzekeren dat aan de top na 4 jaar Belgische regeringsdeelname dit heel wat verminderd is. Niet alleen dankzij een Waalse groene collega-minister (ik noem geen namen), ook door de ervaring hoe Belgisch sommige dingen hier in elkaar zitten (gehoord van Jef Tavernier himself).
Ik heb juist gelezen dat je de test van PI heb afgelegd (vind ik ook de beste), maar ik vraag me af waarom je overal tegen groen stemt. Ik veronderstel dat je het dus op milieu had. Ben je echt tegen milieu, of ben je gewoon bang Agalev uit te komen?
Ik raad je aan overal eerlijk op te antwoorden, en dan kan je nog zeggen: ik neem nummer 1 niet, 2 valt me beter mee enzo... Wat jij beslist is uiteraad volledig uw keuze, zo een test is enkel een richtlijn.
Of om het in Matrix-stijl te zeggen: the test can only show you the door, you have to open it...
|
Ik zit ook bij plussers:
www.mikpunt.be 
aangenaam kennis te maken.
Blij dat er nog eens een agalever is die een beetje sympathie voelt voor het geloof.
Even nog over de scheiding van religie en staat: Uiteraard, volledig mee eens. Maar ik wil mijn geloof kunnen beleiden en dat zal volgens bepaalde wetten niet gaan. Zodanig dat ik mij wel verplicht voel om dit te mengen in de politiek.
Terug over agalev:
Zoveel vragen omtrent agalev staan er niet op hé. Dat over die boeren bv. Dat vind ik niet kunnen. De mensen moeten gewoon kunnen boeren.
Maar bv, maatregelen die zeggen:
- meer fietspaden
- overschakelen op alternatieve energie ( windmolens voor de kust )
- je kan je plastieke flessen terug brengen, desnoods met geld terug te krijgen ( is dit wel een standpunt van agalev, hoop van wel, is toch groen? )
- bepaalde bossen nog beschermen.
Zo van die zaken. Maar de stellingen die daar vermeld stonden omtren standpunt van agalev ben ik juist tegen.
Ik heb die ook niet gemaakt die vragenlijst.
Thomas