Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2003, 08:40   #39
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Volgens Stemtest tijdens de verkiezingen bleek dat de voornaamste standpunten van het VB in Vlaanderen (bijna) meerderheidsstandpunten zijn. Dat wil dus zeggen dat het VB niet extreem is.
Ik zou verwachten dat in steden met hoge criminaliteit de (meer kwetsbare) vrouwen een harde aanpak van de criminaliteit wensen.
Ik stel ook vast dat doorgaans vrouwen zich minder aan politiek interesseren dan mannen.
Ok, VB is niet extreem, laten we dit stellen.
Idd, die criminaliteit en de meer kwetsbare vrouwen enzo, ik heb ook al dingen meegemaakt... Toch blijkt dat vrouwen proportioneel minder op het blok stemmen dan mannen. Hoe dit komt, wat de reden is, vraag ik me af...
De reden is me ook niet erg duidelijk. Ik waag toch een gok: Als vrouwen zich over het algemeen minder aan politiek interesseren, dan stemmen ze wellicht gemakkelijker zoals men steeds gestemd heeft: traditioneel.
Zou het ook kunnen dat vrouwen volgzamer zijn? Ik verontschuldig me bij voorbaat. Ik beweer niet dat dit zo is.
Enkel een vraag aan u allen. Ik wil me niet te veel moeilijkheden op de hals halen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden