Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2003, 11:00   #1
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

Burgemeester Herman de Loor heeft een drugscontrole op Rock Zottegem verhinderd. De federale politie plande het voorbije weekend een grootscheepse drugscontrole tijdens de jubilieumeditie van het rockfestival. Maar dat was niet naar de zin van organisator Kurt Van Loor die de hulp inriep van zijn vader, SP-A senator en Zotttegems burgemeester Herman Van Loor.

Met succes. Na enkele minuten kregen wetsdienaars en drugshond de raad van hun oversten op te hoepelen.

Samen met het gros van de festivalzangers arriveerde een politie-inspecteur met drugshond aan de ingang van het festival. De man kreeg versterking van politiemannen uit Ronse die zich klaar hielden in vier overvalwagens. In een mum van tijd werden zes festivalgangers betrapt op het bezit van softdrugs.

De controles veroorzaakten opstoppingen aan de toegang en dat was niet naar de zin van de organisatie. Na een discussie met de politieploeg en wat getelefoneerd werd de aktie dus stopgezet. Een poltieman die deelnam aan de actie was zo verbolgen dat hij de redactie van 'Het Nieuwsblad' op de hoogte bracht. Burgemeester Van Loor geeft zijn bemoeienissen in de zaak toe. "Ik was op de hoogte dat er een drugscontrole zou gebeuren en had er mijn toelating voor gegeven." "Maar toen ik vernam dat zowat iedereen systematisch werd gecontroleerd, heb ik ingegrepen. Ik heb voorgesteld om hun actie aan de ingang te stoppen en als alternatief met de drugshond een wandelingetje te maken op de festivalweide maar dat zinde hen niet. Ze hebben dan maar de hele actie afgeblazen." "Ik heb hemel en aarde bewogen om die systematisch controle aan de ingang te stoppen", aldus organisator Kurt Van Loor. "Zulke controles vormen de doodsteek voor een festival want ze roepen een veel te negatief beeld op bij jongeren. Als men toch systematisch wil controleren dan moet men dat overal doen en niet enkel op festivals".

Bron:Het Nieuwsblad

Dat is nog 's nen burgemeester met verstand zie...
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden