Los bericht bekijken
Oud 9 januari 2006, 18:44   #5
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik stel vast dat vele tienduizenden Palestijnen als Israelische staatsburgers kunnen blijven leven in Israel en daar meer rechten en vrijheden hebben dan eender welke Palestijnen in eender welk Arabisch land.
Meer rechten en vrijheden? Komaan zeg, die poppenkast wil Israël graag hooghouden, maar het is verre van realiteit...

In de P-magazine (nr. 51) van 20 december 2005 stond een heel artikel over Susan Nathan en het is interessant dat te lezen, dan zie je pas hoe Israëli's met Palestijnen omgaan en wat er werkelijk van hun zogezegde rechten overblijft...

Haar kan je bezwaarlijk en linkse fundamentalist noemen aangezien zij, als zioniste, Groot-Brittanië verliet om in Israël te gaan wonen. Haar ogen werden dra geopend. Zelfs zij, als joodse, wordt anders behandeld nu mensen weten dat ze in een Arabische stad woont.

Citaat:
Anderzijds kunnen de Palestijnse autoriteiten het zich niet inbeelden dat Joden zouden blijven wonen in hun gebieden. Dat zegt genoeg denk ik.
Dat zegt inderdaad genoeg, wanneer je ziet dat joden in nederzettingen op Palestijns grondgebied een veelvoud aan rechten krijgen die de oorspronkelijke bewoners niet krijgen. In dat klimaat is het niet verwonderlijk dat de gemiddelde Palestijn de joden liever ziet vertrekken.
Wanneer je als Israëliër echter 'geconfronteerd' wordt met een soort übermensch-gedachte tegenover een omvangrijke minderheid, lijkt het me evident dat je niet zo nauw kijkt op een Palestijn meer of minder in Israël.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden