Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2003, 19:10   #71
Maxwell Rain
Burger

Maxwell Rain's schermafbeelding

Standaard

Hmm, Spirit-bashing is hier blijkbaar de mode. Ik voel me geroepen er tegen in te gaan.
Ik ga dan ook eens proberen de teveel op humor gesteunde en teweinig op rationaliteit gesteunde opmerkingen van Jan Hyoens eens wat tegenwind te geven.

Citaat:
En als het Blok zijn programma aanpast aan de vragen van vandaag dan is dat entnazifieerung volgens sommigen
1. Het Blok vergelijken met de nazi's is idd klink-klare onzin. Dat moet eens dringend gedaan zijn. Dat is een banalisering van de wreedheid van de geschiedenis.
2. Het verschil tussen het Blok en Spirit op het gebied van het omgaan met het verleden is dat het Blok zich inspireert op het traditionalisme en Spirit zich laat inspireren door het reformisme.

Citaat:
Allemaal nogal vaag! Welke taboes? en een snelle aanpak is niet altijd de beste!
Taboes ? Kijk maar eens naar de taboes rond homosexualiteit, allochtonene & criminaliteit, langdurige werkloosheid, etc. Taboes kan je zelf invullen. Spirit stelt gewoon de algemende doelstelling [dit is immers een partijprogramma (ii) voor] allerhande taboes te bevechten en op een rationele doordachte manier aan te pakken. Dat dit niet altijd lukt (zoals bijvoorbeeld in het muziek-debat) vergeef ik hen (nu) nog, ze zijn nog jong als partij en moeten nog wat zoeken op sommige punten.

Citaat:
Dank u het Vlaams Blok niet tot de behoudsgezinde krachten te rekenen! Vandaar het cordon sanitair zeker?
Samenwerken met het Blok: nee.
Het debat aangaan met hen : ja.

Citaat:
Een beetje repressie mag ook wel zeker? Preventie heeft tot nu toe nog niet geholpen tegen het stijgend druggebruik!
Natuurlijk moet repressie is een rechtstaat. Maar ze mag ook niet nodeloos escaleren. Zie bijvoorbeeld de topic op dit forum omtrent Rock Zottegem. Hetzelfde is trouwens onlangs nog gebeurd in Sint-Niklaas.
Er is nood aan een duidelijk preventie- en informatie-beleid. Dit moet - in mijn ogen - beginnen op scholen en werkplaatsen, en zo zijn weg vinden tot in de gezinnen.

Citaat:
Zeg maar gewoon dat Bertje ongehinderd wil blowen waar hij wil!
Of ook : hoe ziet een mislukte poging tot humor eruit ?

Citaat:
Het is inderdaad niet eerlijk dat enkel heteros geld kunnen verdienen met schijnhuwelijken he
Of ook : hoe doet men twee keer achter elkaar dezelfde mislukte poging tot humor ?

Citaat:
En het welzijn van het kind? Mag daar ook een beetje aandacht aan besteed worden?
Ja, maar je plaatst deze opmerking na hun uitleg over sociaal ouderschap. Het is niet omdat je daar geen negatieve uitlatingen over kan doen dat je zomaar lukrake dingen moeten gaan typen.

Citaat:
Ja, dat zal de criminaliteit wel doen dalen! ongelooflijk! Minder blowen zou ik zeggen!
Ja, 'blauw' meer op straat zal inderdaad al heel veel helpen. Waarom zitten agenten in godsnaam de hele dag op hun bureau pv'tjes uit te tikken ? Das toch onzin, die moeten op straat staan. We hebben veel politie, maar we doen er niets mee.
Ook de andere aangehaalde punten die Spirit voorstelt zijn heel goede aandachtspunten, maar ik aan je opmerking te zien heb je geen zin om daar dieper op in te gaan. In ieder geval nog vermelden dat dit geen punten zijn die het huidig beleid in de eerste plaaats moeten 'vervangen', maar moeten 'verbeteren' en 'aanvullen'.

Citaat:
Allee geen vertrouwen in de mensheid? In Zwitserland mag iedereen zijn wapen meenemen naar huis!
Yup, in The States ook. In het ene land gaat dat goed, in het andere heel erg slecht.
Spirit wil dat risico niet lopen. Het trouwens al aangetoond in sociaal-psychologisch onderzoek dat de aanwezigheid van een vuurwapen (in tegenstelling tot een mes e.d.) de kans op aggressie met dat wapen verhoogt. Hoogst waarschijnlijk - maar niet zeker - komt dat door het beeld dat het wapen heeft in onze cultuur.

Citaat:
Is dat het nieuwe PC-woordje? Multicultuur te sterk aangebrand?
Nee, intercultureel is de weg die het regionalisme logischerwijze moet inslaan. Het benadrukt het samengaan meer, daar waar multicultureel meer de verschillen benadrukt.

Citaat:
Gecontroleerd! Eindelijk, en hoe gaat ge dat doen?
Asielwetgeving misschien ? Meer druk uitoefenen op een consequent Europees beleid ?

Citaat:
Heel beleefd vragen he! zie dat ze eens zouden weigeren! Wat dan?
Jij bent wel goed in het letterlijk opnemen van zaken he ?
'Vragen', als in verplicht onderwijs, daar is niets mis mee. Alleen is dit moeilijk op te leggen aan mensen die bijv al 5 jaar hier zijn.

Citaat:
Wat met de moslims?
Wat met de moslims ?

Citaat:
"Europese" variant van de islam? Wat bedoel je daar mee?
Door betere inschakeling in onze cultuur mee laten denken in de richting van een vrijzinnige islam.
Kijk bijvoorbeeld naar de evolutie van het christendom. Deze lijn is natuurlijk niet recht door te trekken, maar mag wel vergeleken worden vind ik.

Citaat:
Uw broek latten zallen en vooroverbuigen voor iedereen, is dat positieve tolerantie?
Al drie keer. Ocharme toch.

Citaat:
Niet te doen, ik dacht dat de hippies uitgestorven waren!
Vier keer.

Citaat:
"no taxtation without representation" dus de steuntrekkers mogen niet stemmen?
De belastingen zitten al ingerekend in hun steun. Hoe absurd dat ook moge klinken.

Citaat:
Meer vakantie! Ik ken er al veel die regelmatig van godsdienst zullen veranderen
Vijf maal

Citaat:
Gelijkwaardigheid in het leven maar apartheid in de dood?
Jongen toch, zesmaal.

Citaat:
Onze oudjes mogen creperen als de allochttonen maar goed verzorgd worden he!
Erken toch eens eindelijk het probleem van discriminatie. En dan zeker voor die groep binnen de minderheden die bijna geen sociale kansen meer hebben.

Citaat:
Niet te geloven, het is al allochtonen wat de klok slaagt! Eigen volk laatste, vreemd volk eerst zou een zeer goede slogan zijn voor spirit!!!
Man toch, je plaatst je opmerking na een uitleg over het beleid inzake allochtonen. Dat is toch iets te gemakkelijk. En humorloos. Zevenmaal dus.
Maxwell Rain is offline