[quote=Federator;1501518]
Citaat:
Ziet u achter elke boom een kapitalist? Wat als die grootste donateur nu een liefdadigheidsinstelling is? Ik hoop dat u uw ziekelijk marxisme dat achter elke daad een kapitalistisch complot ziet opgeeft, want u wil liever een dictatuur van een staat.
|
Neen, maar om te geven moet men wel overschot hebben of een ideaal.
Citaat:
Als u dat gelooft, bent u niet goed wijs. De staat vertegenwoordigt enkel de eigen ministers, die immens omkoopbaar en corrupt zijn bewijst de aanhoudende stroom schandalen, nu onlangs nog in Charleroi.
|
Alles kan beter inderdaad...... maar uw zienswijze lijkt me toch ook overdreven. Hier pleit ik voor meer verantwoordelijkheid in de maatschappij in het algemeen. Minder eigen belang en meer maatschappelijk belang, meer liefde eigenlijk.
Citaat:
Het verbaast me dat u de band tussen kerk en staat in stand wil houden, juist opdat die kerk (ah ja, want de staat is de grootste donateur) staatspropagdanda zou spuien. Dan is de totalitaire staat niet veraf meer..
|
Ik hoop dat de kerk zich ooit zal bezighouden met de mensen hoop te geven en gelukkiger te maken en dat is geen totalitair regime noch op aarde noch in de hemel......
Een god van gedeelde vreugde en verantwoordelijkheid.
En dat de staat ook hiervoor zou ijveren via de politiek, nou dat zou pas het paradijs op aarde zijn. Wat kan een mens nog meer verlangen ?