Discussie: vrouw aan de haard
Los bericht bekijken
Oud 10 januari 2006, 20:11   #91
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Wat mij trouwens opvalt: diegenen die het meest vrezen voor de gevolgen van uithuiswerkende ouders zijn de eersten die staan te zagen over de moslimjeugd(nochtans zijn thuisblijvende moeders daar wel de gewoonte).
Kinderen met een huismoeder(autochtoon of allochtoon): als ze opstaan liggen hun boterhammetjes netjes gesmeerd al klaar. En als ze 's avonds thuiskomen staat het eten al klaar.
Ik mocht dat vroeger allemaal zelf doen, maar hierdoor kan ik wel voor mezelf zorgen.
(Ik weet dat ik het hier een beetje zwart-wit voorstel, maar volgens mijn persoonlijke ondervinding zit ik wel redelijk dicht bij de waarheid).
Ik weet als kind van 2verdieners natuurlijk niet precies hoe het er bij huismoedergezinnen aan te gaat, je kan immers alleen als buitenstaander oordelen. Maar dit geldt ook omgekeerd, de meesten die huismoedergezinnen idealiseren zijn erin opgegroeid en weten dus ook niet precies hoe het er aan toe gaat. Ik heb in elk geval niet het gevoel dat ik iets gemist/tekort gehad heb omdat ik geen thuiswerkende ouder had.

Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 10 januari 2006 om 20:13.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden