Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Maar zinnen waar de hypocrisie vanaf druipt, storen mij veel erger dan rituele slachtingen.
Met de nadruk op 'zo goed mogelijk'. Waarmee je dus aanduidt 'slecht maar beter dan iets anders'. Dat lijkt me hypocriet: ik geloof in geen god, in het universum geldt goed noch kwaad maar enkel onze normen. Ik vind dat verwerpelijk. Zelfs al gebeurt het 'zo goed mogelijk'.
In die slachthuizen stroomt het bloed in beken over de tegels in plaats van kasseien en ik vind dat een nuance die mij geen reet interesseert. Het lijkt me dat wie zich druk maakt over rituele slachtingen en zwijgt over slachtingen tout court, niets minder is (en zeker niets meer) dan een racist die zich op de meest stompzinnige manier blootgeeft.
|
och ja, in dit hypocriete landje is het erger iemand op een racistische uitspraak te betrappen... dan een overval van een allochtoon op een oud vrouwtje op straat...
in ziekenhuizen werken dagelijks tientallen professionele slachters... nu vinden ze plots met honderden (amateurs voor het "goede doel"), waarom niet in de loop van een heel jaar maar dan met een "vaste" job
de toestanden waren weer eens gewoon barbaars, zonder respect voor de dieren... ik vind heel het gedoe gewoon walgelijk en begrijp dat er steeds meer mensen vegetariër worden. Trouwens meer moslims denken er aan geld te geven aan de "armen"