Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ik was een tijdje afwezig op het forum wegens 4 russen, vandaag nam ik wat tijd om via mijn provider terug op het internet te geraken & wat zag ik ? een uiterst vriendelijke PM van Guderian in mijn PM box. Ik wilde hem dan ook een even vriendelijke PMetje terugsturen en helaas : dakonnie want hij is -weer eens- geband.
Het verwondert me trouwens niet : ooit heb ik hem eens de oren gewassen omdat hij van een bepaalde nick de identiteit onthulde met nog een toegevoegde mening dat hij die meneer "wel zou vinden".. op die manier maak je van een virtuele discussie dus een concrete bedreiging en dat kan niet.
Dat hij ondanks zijn soms interessante uiteenzettingen dus ooit bij gebrek aan "beterschap" een definitieve ban zal oplopen is dus wel duidelijk.
Men moet nu eenmaal op een beschaafde niet-kwetsende wijze communiceren.
De moeilijkheid voor vooral de moderatoren is vanzelfsprekend de literaire
wijze van gebruikmaking van ironie en cynisme die gewoonlijk niet persoonlijk kwetsend bedoeld zijn. zo heb ik zelf ooit eens de terminologie "Nazi-schwein"
gebezigd in een humoristisch bedoelde context- heb me daarvoor ook netjes in een Pmmetje verontschuldigd en bedacht dat men cabareteske humor
op dit forum best wat tempert.
Als G. opkomt voor het invoeren van de doodstraf voor druggebruikers, moet men wel bedenken dat de man hier absoluut niet alleen staat : deze onhumane bestraffingwijze bestaat nog steeds oa. in China en Signapore
De opinie die hij hier vertolkt is dus op zijn minst enige discussie waard.
|
"Humanisme is een typische verwerpelijke denkwijze ontstaan uit de verlichting in de hoop het méést natuurlijke gegeven in het menselijke bestaan nml. "de ongelijkheid der mensen" te ontkennen of te bestrijden.