Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Bezit jij een soort onfeilbare norm of maatstaf waaraan je afmeet in hoeverre een mening 'thuishoort' in een samenleving?
Je opvatting over democratie is uiterst corrupt. Een democratie is net gebaseerd op het uitvoeren van de mening van de burgermeerderheid. Wanneer een bepaalde groep meningen aan het beslissings- en besluitvormingsproces onttrekt, dan kan je eenvoudigweg niet meer van een democratie gewagen. Dan verzeil je per definitie in een autoritair systeem waar een of andere elite van Übermenschen de goede van de slechte meningen scheidt. Waar ze dat gezag halen, is me een raadsel.
Vertel me misschien eens op basis van welke autoriteit jijzelf je medemensen bepaalde meningen wil ontzeggen, en hoe je aan dat gezag gekomen bent. Dat zou misschien al veel verhelderen.
|
Eens met Staaf ! Ik vind dat het enige verbanningscriterium gevaar hoort te zijn.
Zolang een onwettige oproep op het forum in voldoende mate weersproken wordt, gaat er geen wervende kracht van uit, en loopt het forum als geheel geen juridisch risico.
De moderators schatten blijkbaar het juridisch risico verkeerd in, en passen een vorm van zelfcensuur toe. Onnodig !
Men zou de vrijheid van meningsuiting, en zelfs de vrijheid van oproep moeten laten prevaleren zolang personen niet in gevaar worden gebracht, en er voldoende tegengestelde bijdragen worden gepost. Dat is het enig juiste forumbeleid !
Het gaat niet alleen om het plezier van de forumdeelnemers, dat uiteraard gebaat is bij optimale veelkleurigheid. Het is ook heel principieel. Je moet in een democratie abjecte meningen zo weinig mogelijk onderdrukken, maar juist zo krachtig mogelijk tegenspreken. Veel effectiever !