Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2006, 11:08   #7
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Het oplossen van dit probleem vereist dat de veroorzaker van de schuld de rente op die schuld zelf afschaft. Als zulks mogelijk wordt, ga ik direct naar de bank om mijn hypotheekleningske te laten herzien...

Waartoe dienen banken anders dan om zichzelf te verrijken? We kunnen gerust zonder ! Meer nog, aangezien de overheid zo'n fantastische goede huisvader blijkt te zijn met onze belastingen, pleit ik ervoor een wetsvoorstel in te dienen waarbij ALLE burgers VERPLICHT hun spaarcenten storten op rekeningen van de overheid. Dit zonder interesten uiteraard, men zou er weleens beter van kunnen worden...
Niet kwaad worden, Turkje: ik kom niet aan uw spaarcenten.
Geef toe: de meesten onder ons betalen veel meer om de renten terug te betalen (via onze belastingen) dan we er ontvangen op eventuele staatsobligaties. Anders zou het geen probleem geven: iedereen werd er rijker van.
Het probleem is dat het niet de kleine spaarders zijn die zoveel intrest trekken: maar wie dan wel? Hoeveel?
In de naam van alle kleine spaarders, en in naam van hun klein beetje intrest al die mensen ondertussen zo zwaar belasten dat ze er armer van worden en tegelijk dat geld aan anderen geven (WIE???) is zeker niet eerlijk, toch?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden