Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
Het probleem is dat het niet de kleine spaarders zijn die zoveel intrest trekken: maar wie dan wel? Hoeveel?
|
Wat doet dat ertoe? Als ik als particulier een schuld aanga, wordt ik geacht die af te lossen, wie ook de schuldeiser is.
De overheid is inderdaad "niet eerlijk", maar wat haalt het uit? Het is zooooveeeel gemakkelijker om een loon dat zwart-op-wit vaststaat te pluimen, dan om een handelsbalans door te nemen.
|
Dat doet er wel degelijk toe, wie de echte begunstigde is...
Indien je gepluimd wordt door een oplichtingstruc die goed in mekaar steekt moet je je afvragen: wie heeft er baat bij !
Is dat "De overheid"? Die zitten in zak en as, links,rechts averrechts door mekaar! Natuurlijk zijn zij medeplichtig! Ofwel naïef (aan defecit spending doen om de werkgelegenheid te verhogen en de groei te stimuleren, en ondertussen zich in de schuld steken bij de banken IS naïef).
Kijk: naar mijn smaak zijn we met zijn allen gerold door een club die het goed stelt. In naam van de "eerlijkheid" zeggen: potje breken, potje betalen als je gerold bent lijkt me een beetje te onozel, niet?