Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2006, 00:37   #8
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
Kan er eigenlijk niet op antwoorden : ik werk heel graag, maar het moet dan ook iets zinnigs zijn, hetgeen wat je doet. Je kapotwerken om een ander te verrijken in een kapitalistische economie, en daarmee een ecologische genocide aanrichten bijvoorbeeld, dat is niet mijn idee van wat werken zou moeten zijn.

De vraag is dus niet of we graag werken of niet graag werken, maar eerder WAARAAN er gewerkt zou moeten worden.

Indien we alleen maar werken om onszelf nog dieper en verder in de stront te helpen, dan kunnen we misschien beter niet werken.

Om eruit te komen, zullen we echter moeten samenwerken. Nog iets dat fel onderschat wordt tegenwoordig.

Men moet de individuele doelrationaliteit op korte termijn niet verwarren met de doelrationaliteit op lange termijn. De meeste mensen denken alleen op korte termijn (hoe krijg ik deze maand geld op mijn bankrekening), terwijl de lange termijndoelstellingen veel belangrijker zijn (hoe krijgen we de aarde gezond, hoe zorgen we ervoor dat er morgen nog een toekomst is ?)

Dat is mijn eerlijke eigen mening. Maar ik vind dat niet uit, hoor, heel die discussie over doelrationaliteit vind je al bij Lühmann geloof ik.
Eindelijk zijn we zover... Eindelijk wilt het VWS dan toch gaan samenwerken met andere armenorganisaties... Eindelijk zal er een netwerk tot standkomen...

Het werd stilletjesaan tijd dat mijn inspanningen vruchten beginnen af te werpen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden