Discussie: thePiano
Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2006, 16:30   #40
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik ben flabbergasted :
Talloze forummers jebben bladzijden vol geschreven om het bestaan van een anti-revisionismewet of anti negationismewet in vraag te stellen. Zelf heb ik het altijd verkozen om over die kwestie niet in debat te gaan, omdat het steevast op een onnozel welles/nietes spelletje uitdraait. Nu blijkt dat men zelfs voor een forumban in aanmerking komt als men de wet verdedigt ?
Of als men revisionisme en negationisme belachelijk zou maken ?

Waar zijn we nu feitelijk mee bezig ?

Ik ga nu niet amuzant alle theorieën uit de doeken doen en weerleggen
inclusief de weerleggingen van de weerleggingen..

In een artikel in GvA van vandaag staat dat er in 1940 40.000 joden in Antwerpen woonden. Intussen is er veel water door de Schelde gevloeid
en zijn er vanuit "Het Oosten" veel joodse mensen geïmmigreerd.
Vandaag zouden er terug 20.000 joden in Antwerpen wonen. Het verschil spreekt boekdelen (overigens de gehele familie van mijn 2 neven is in de periode van het 1000jarig rijk verdwenen).

Racisme mag ? Dat is nieuw : we willen misschien in de nabije toekomst nog eens "vreemd fruit" aan de bomen zien hangen ? Grapjes en ironische /cynische uitingen over negers, joden, makakken , "je moeder is een hoer" etc.; ad nausaem - misschien hebben we er een speciaal subforum voor nodig... Zo is er ook de bekende mop dat er een tijd geleden veel joden uit Antwerpen wegtrokken tijdens de werken.. ze dachten nl. dat men terug massagraven aan het delven was & zo ken ik er nog de ene nog gortiger dan de andere.. Ik heb nogal wat contacten met autisten & die mensen kunnen
een goeie bak over hun handicap ook wel smaken.

Maar misschien is het wel moeilijk om dergelijke verschijnselen van gezonde zelfspot te onderscheiden van werkelijk aanzetten tot haat, het inzetten van een hetze tegen Synagogen, Moskeeën, Orthodoxe en Anglicaanse kerken,
ik zou nog kunnen aannemen dat we afspreken ons van dergelijke ongein te onthouden vermits we geen moppen- maar een politiek forum zijn en er absoluut geen verwarring mag zijn tussen de typisch (?) Vlaamse ongein
en de onverbiddelijke ernst van dagdagelijkse politiek. We leggen onszelf restricties op : goed het zij zo ! Maar als er nog maar eens over de negationisme-wet gezeurd wordt en mijn goede vriend Piano trekt ertegen van leer ga ik hem niet afvallen : hij heeft gvd de wet aan zijn kant !
1handclapping is offline