Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2006, 10:26   #100
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

[quote=Nierika;1511173]Citaat:

Citaat:
Ah ah ah... daar gaat het dus allemaal om.
???

Citaat:
Dat de PS het Belang wil kraken hoeft eigenlijk geen betoog. Het spookbeeld van een barstend België waarbij het zuidelijke profitariaat het opeens zonder de financiële transfers van het noorden zou moeten stellen is hun ergste nachtmerrie en hun belangrijkste motivatie. Niet meer, niet minder, en dat heet dan de democratie beschermen, aldus Feremans.
Nogal onlogische redenering die mij wordt toegeschreven. Ik prefereer van zelf redeneringen te maken en dan te zien beoordeeld op hun waarde.
Zo kan ik schrijven over jou wat ik wil en daar dan nadien op springen.
Dat is een oneerlijke methode. Je legt me woorden in de mond, en zelf waanzinnige redeneringen. Het koppelen van economische motieven aan democratie is onlogisch en verward. Ik doe dat niet. Jij wel en legt dit in mijn mond. Ik kan hier dus niets op zeggen dan dat het maft is, ik stel voor dat je dus zelf nu bedenkt wat ik hier op zou moeten zeggen want dat doe ik uiteraard niet: "qui 's excuse 's accuse".

Citaat:
Dat het electoraal gezien marginaalste partijtje van Vlaanderen aan dit circus meedoet, heeft natuurlijk ook zo z'n redenen. Het moge duidelijk wezen dat Spirit aan z'n electoraal plafond zit bij de autochtone bevolking. Het verwezenlijkt niks en komt alleen aan het graag door Feremans beklemtoond etiket "regeringspartijtje" door z'n kartel met Spa.
Maar het omhooggevallen regeringspartijte is ambitieus en hongerig naar meer macht.
Weerom veronderstellingen: eerst en vooral is spirit een kleine partij. Punt.
Het verwezenlijkt aanzienlijk meer dan het VB: die doen niets. Punt.
Dat Spirit aan een of ander electoraal plafond zit zeg jij, ik zou het begot niet weten. Jij kan dat ook niet en vooral: je legt het niet uit.
Dit noemt men hallucineren en zwetsen. Het is ook al maft.

Citaat:
Dan is het belangrijk te beklemtonen dat het regeringspartijtje duidelijk aan z'n plafond zit qua autochtone interesse, want dat is nu het hele eiereten.
Plafond van autochtonen? Er zijn er bijna geen. Zij stemmen heel weinig. Denk je nu echt dat dit een oplossing is voor Spirit: Indien ALLE autochtonen op Spirit stemmen komen we niet eens aan de kiesdrempel.
Je houdt je fantaziën op een gekke manier voor realiteit en komt dan tot absurde conclusies...

Citaat:
Dus speelt het regeringspartijtje voluit de allochtone kaart. Vandaar dat er op hun degoutante nieuwjaarsreceptie maar één zaak te horen viel: VB hier, VB daar, VB tuuuut...
Als uw waterhoofd begint te fluiten is het tijd dat je een aspirientje neemt (tuut)...
Citaat:
Dit werd voorafgegaan door een opnieuw platte PR-stunt richting allochtone gemeenschap van éénpersoons-frontlinie Geert Lambert, die zijn imposante corpus tegen een allochtoon aanschurkte en hem wat kinderachtig heen en weer wiegde tussen zijn kolossale armen.
Iemand tegen je aanschurken die je in je armen houdt is een nogal potsierlijk beeld. Het vereist acrobatische gaven die ik zelf Geert niet zou toeschrijven.

Citaat:
De boodschap was duidelijk, maar werd op het journaal ook nog eens bevestigd met de woorden: "Spirit houdt van allochtonen, allochtonen houden van Spirit". Moet het nog duidelijker?
Het moet zeer doen bij mensen zoals jij: dat is de bedoeling. Er zijn er anderen die dit een moedige slogan vinden, en die vinden dat dit moet kunnen. Dit zijn niet de allochtonen: die vinden namelijk niet dat ze zo allochtoon zijn, maar dat weet jij natuurlijk niet...

Citaat:
Het leek waarlijk een Vlaamse kermis, met breed lachende, feestende, opgewonden en speelse militanten, (alle zesentwintig) waarschijnlijk teneinde toch nog wat Vlaams karakter te bewaren.
Zie jij liever de bijeenkomsten van een ouderlingentehuis, zoals bij andere partijen?

Citaat:
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze zo wild door elkaar heen liepen ipv netjes op een stoel te zitten, om te vermijden dat hun geringe aantal duidelijk werd, met die opportunisten van Spirit weet je maar nooit.
Ben jij zo dronken of debiel dat je meer personen ziet als ze rondlopen??
Eigenaardig: vijsje laten vastzetten.

Citaat:
Zelfs op de recepties van de VLD, Spa en PS ging het over politiek, en over maatschappelijke thema's, die weliswaar zo gauw de verkiezingen voorbij zijn weer als sneeuw voor de zon verdwenen zullen zijn, of verloochend zullen worden, maar kom, de geste telt.
Ha : het ging nergens over, dus maak je je er niet druk in. Gewoon wat zenuwen vandaag en zin om iets te tikken, om het even wat?

Citaat:
En dit platte opportunisme, zo denken de Feremansen van deze wereld, die het VB dan als bliksemafleider proberen te gebruiken, zal de gewone man niet opvallen.
Jij schijnt werkelijk een obsessie te hebben voor wat ik denk! Maar dan moet je mij dat gewoon vragen schat. Ook denk je in de plaats van alle gewone mannen. Je moet daar inderdaad koppijn aan overhouden.

Citaat:
De electorale visvijver wordt steeds kleiner, en daar zijn de regeringspartijen, de allerkleinste dwerg met de allercorpulentste voorzitter in het bijzonder, zich heel bewust van.
Ook het gewicht van mensen schijnt je zorgen te maken. Heb je iets tegen dikke mensen? Tegen kale mensen? Tegen oude mensen (ha neen: je was tegen de zesentwintigjarigen). Mijn gedacht: je bent een beetje gefrustreerd.

Citaat:
Een prachtig staaltje van deze nieuwe politiek konden we een goed jaar geleden aanschouwen, toen een heuse moslima-journaliste van Marokkaanse afkomst, in Molenbeek de onderwereld van de djihad infiltreerde. Week na week kon men in de krant haar belevenissen volgen, compleet met fundamentalistische boekhandels (ja, meer dan een boekje over homo's van de daken gooien Feremans) en haatpredikende imams. De reactie achteraf van PS-burgemeester Moureaux was treffend:
"RACISME"
Moureaux is niet van Spirit, schat. Echt niet. En wat deze tekst hier komt doen is niet te vatten.

Citaat:
Ja meneertje, deze Marokkaanse was een heuse raciste die de moslimgemeenschap in een kwaad daglicht wou stellen. Neen meneertje, er is geen probleem in Molenbeek met allochtonen.
Driewerf helaas voor Philippe Moureaux, maar het draaide weer effe anders uit.
Wijlen zijn NIET van Molenbeek, alhoewel het liedje anders klinkt.
Ben je nu aan het ijlen of zit er weer te veel stoom in het waterhoofdje.
Citaat:
Toen enkele weken later de politie een allochtoon in Molenbeek oppakte wegens wat overvallen, zinde zijn broer op wraak. Hij belde de hulpdiensten met een nepargument, en toen een politiecombi naar de plek des onheils reed, gooiden een dertigtal brave Molenbeekse burgers molotov-cocktails naar de combi. De agenten konden ternauwernood ontsnappen aan de vuurdood, de combi brandde uit.
Dergelijke georganiseerde valstrikacties komen dagelijks voor in autochtone middens. Vandaar dat Philippe Moureaux zo gerustgesteld kon blijven stellen: "Il n'y a pas de problème!"
Hoeveel allochtone stemmetjes deze landverrader denkt te werven op deze manier zullen we nooit weten.
nog eens: Moureaux zit niet bij Spirit....

Citaat:
Patrick Dewael (achternaam zegt genoeg): "niet alle culturen zijn evenwaardig"
waarop men kan antwoorden dat alle politici inderdaad niet even gecultiveerd zijn.
Citaat:
Louis Tobback: "illegalen zijn als meeuwen op een vuilnisbelt"
Heb je iets tegen meeuwen? Het zijn toch mooier dieren dan mestkevers, geef dat maar toe!
Citaat:
Het Vlaams Belang staat heus niet alleen met zijn opmerkingen en standpunten over de islam en de democratie.
Meen je nu dat je een bewijs hebt geleverd dat de andere partijen ook racistische zijn? Pover hoor. Ik zou er uit afleiden dat politici van het VLD niet gecultiveerd zijn en dat Tobback een dierenvriend is met een hekel aan mesthopen.

Citaat:
De Nederlandse VVD (liberale regeringspartij) schrijft in zijn nieuwe beginselverklaring “de theologische waarden van de islam zijn tegengesteld aan de kernwaarden van Europa”.
Ik zou eerder stellen dat er na het scheiden van kerk en staat geen enkele politieke waarde nog wordt gemeten aan de hand van zijn godsdienstige implicaties en omgekeerd. Wie probeert van de twee te mengen doet aan verwarring, zoals jij trouwens doet. Pak nog een aspirientje.

Citaat:
Verhofstadt formuleert het als volgt in zijn 2de Burgermanifest (1992): “De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (…) Is de zaak Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?” (…) "De islam is in wekelijkheid niet alleen een godsdienst maar ook een ideologie, een sociaal-politieke leer. In wezen verschilt die toestand niet van het communisme dat aan de samenleving een bepaalde morele code en een manier van leven wou opleggen."
Verhofstadt is een oen. Hij verwart ook weer godsdienst met politiek. In ons land is er geen enkele islamitische wet goedgekeurd, en de katholieken hebben zelf abortus en euthanasie niet gestopt. Waar houdt hij zich mee bezig? En jij: wat wil je nu aantonen dat Verhofstadt een zeveraar is? Wie weet dat nog niet...

Citaat:
Zijn deze stellingen geponeerd in een vlaag van zinsverbijstering, in een bui van emotionele zwakte? Zijn de bedenkers ervan plots van mening veranderd? Zijn ze geplaatst in de context van het toenmalig politiek klimaat, toen het VB nog klein was en de allochtone stemmen nog niet veel waard waren? Waarom kwamen er toen geen protesten, of, ja, zelfs processen? Waarom mocht de waarheid toen wel nog gezegd worden? Is het omdat momenteel iedere stem telt en allochtone organisaties nu van overheidswege (o.a. door het kleinste regeringspartijtje van deze wereld) gepusht worden om het klachten te laten regenen in ruil voor wat onaangepaste stemmetjes en wat gezeik over interculturele verrijking? Want dat is natuurlijk het echt motief achter al die interculturele opdringerigheid: allochtone stemmetjes, punt!
De onlogica van de allochtone stemmetjes legde ik al uit. Geen enkele partij groeit door een stukje van een petieterige minderheid op te strijken in stemvorm. Dat is maft. Daarenboven doe je nu of allochtonen debielen zijn die allemaal op Spirit stemmen omdat die niet allochtoon hatend is. Er zijn nog partijen die allochtoon-vriendelijk zijn. Behalve het VB.
Enige realiteitszin is je vreemd. Ik vind je pathetisch.

Citaat:
Maar waarom mag het VB zich nu opeens niet meer "islamofoob" noemen,
Maar dat mogen ze! EN dat zijn ze! Maar ze mogen niet in hetzelfde pamfletje zeggen dat islamieten gevaarlijk zijn voor andere mensen.
Dat is geen fobie: dat is aansporen tot vreemdelingenhaat. En dat is strafbaar. En alhoewel jij één miljoen keer het onderscheid niet zal maken zullen de mensen dan snappen dat jij of dom of van kwade wil bent.
Citaat:
waarom mag het de verantwoordelijkheid van de rellen in Frankrijk niet plaatsen bij wie het hoort, als dit allemaal mocht, ja, moet het zelfs voor de rechter worden gedaagd voor deze zaken!
Mijns inziens zijn de rellen in Frankrijk geen aanleiding geweest voor vervolging van mensen, behalve van de relschoppers.

Citaat:
Toont Frankrijk zelf niet aan, door vanuit regeringsniveau te pleiten voor een selectievere immigratie, dat het vindt dat er een causaal verband bestaat tussen de rellen enerszijds, en de allochtonen anderszijds?
Natuurlijk is er een verband: indien men mensen slecht opvangt, hen discrimineert, weigert ze in dienst te nemen en hen dumpt in getto's dan gebeuren die dingen vroeg of laat. Maar dan zeggen :allochtonen zijn gevaarlijk is onozel: moegetergde, gediscrimineerde mensen van om het even waar zijn gevaarlijk. Het is juist zo onrechtvaardig van mensen op te jagen en ze daarna met de vinger te wijzen dat niet netjes is. Maar als je daarenboven stelt dat ze gevaarlijk zijn omdat ze allochtoon zijn is discriminerend en vals. Ze worden, mede door raddraaiers van het VB voortdurend gestigmatiseerd en indien ze dit moe zijn en hun woede luchten zegt men "ZIE JE WEL". Zo kan men een heilige kwaad krijgen. En ik vind dit ook boosaardigheid die me irriteert.

Citaat:
Waarom stelt een Verhofstadt naderhand plots dat hij zijn succes als premier zal afwegen aan het electorale verlies van het VB, net zoals een hysterische Feremans er nu prat op gaat dat het VB de volgende verkiezingen zeker zal verliezen, zelfs als het wint! Champagne drinken zal hij! Waarom lijdt een Tobback plots aan chronisch geheugenverlies wanneer Verstrepen hem in een TV-debat met zijn eigen woorden confronteert?
Je bent weer aan het dazen. Hou je bezig met je eigen spookbeelden: dat is al erg genoeg. Drink rustig een glas champagne: het zal je opgehitste brein wat afkoelen en pak er nog maar een aspirientje bij.

Citaat:
Tussen al deze zaken is er een duidelijk oorzakelijk verband. Ten eerste: allochtone stemmen. ten tweede: De ziekelijke Waalse angst, laten we het VB-fobie heten voor het gemak, voor een barstend België, want in tegenstelling tot wat de Feremansen van deze wereld ons willen laten geloven, is voor steeds meer Vlamingen een splitsing geen probleem meer.
Komaan zeg: wie is één van de grondleggers van het federalisme en richtte Spirit op?????

Citaat:
Deze twee motieven, gecombineerd met de politieke zelfverloochening van mensen als Tobback en Verhofstadt, die zich graag tot VB-bashers profileren, maar vanwege eerdere krasse (xenofobe volgens het woordenboek van Eric Feremans) uitspraken op zijn zachtst gezegd "verdacht" zijn, doen Jan Modaal dus terecht de vraag stellen: zijn deze mensen nog te vertrouwen?
µ
Weer die helderziendheid in de gedachten van de gewone man... en dat door een vrouw die waarschijnlijk ze ziet vliegen aan honderd in het uur.
Geestig.

Citaat:
Wordt de democratie met de voeten getreden?
Het antwoord is een onomstotelijk en oorverdovend ja!
wie waar hoe?
Citaat:
Ja, maar door de luidste schreeuwer in dit topic en dit debat: El Ric Feremans en zijn geliefkoosde Spirit.
Gelukkig niet zo gek als een toeter.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden