Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2006, 20:41   #166
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Fier zijn dat je Belg, Chinees, Zaïrees bent... ik zou het ook niet weten. Maar "verstoppen" dat je ...enz bent, waarom? Als dat bepaalde zaken meteen duidelijk maakt? Twee Turken die naar de Hadj gaan, heel normaal. Twee Belgen die naar de Hadj gaan = ? We blijven bij het beginpunt...
Als het dan toch van geen enkel belang is, waarom dan vermelden dat het "Belgen" waren? Maak er gewoon "twee mensen" van!
Omdat het ook Belgen w�*ren, tiens. Dat is een eenvoudige vaststelling van een eenvoudig feit. Waarom wilt u daar zoveel poeha rondhangen? Wie hun voorouders waren en waar die eventueel vandaan kwamen, heeft geen enkele weerslag op de berichtgeving van het gebeurde. Waarom zou dat dan expliciet moeten vermeld worden?

Citaat:
Indien jouw betovergrootouders enz hier geboren en getogen zijn... ben jij dan nog niet voldoende "geïntegreerd" en Belg geworden dat je je hiermee direct aangevallen voelt???
Moet ik me "integreren"? Wat wil dat zeggen? Dat ik me - zoals u - van mijn smalste kant moet laten zien en spugen op alles wat vreemd is? Want d�*t is namelijk waarmee ik het begrip "Vlaming" de laatste tijd associeer. En daar zou ik om één of andere duistere reden ook nog eens "fier" op moeten zijn? Ik zou begot niet weten waarom...

Citaat:
Er lopen hier genoeg (bvb) Marokkanen rond uit de tweede en derde generatie die hier meer "de Marokkaan" uithangen en zich aldus voordoen (kledij, haarsnit, samentroepen, gedrag tov autochtonen enz) dan de Marokkanen in Marokko zelf! Dit is hier al wel ter sprake gekomen, dacht ik... Met dit alles bedoel ik nu: het gaat niet op dat ze zich zo als "Marokkaan" gedragen enerzijds, en anderzijds "Belg "zijn wanneer het in hun kraam past...
Nee? Waarom gaat dat niet op? Wie bepaalt dat? Dat samentroepen is volgens mij een volkomen normale reactie als men deel uitmaakt van een samenleving waar men door ten minste één miljoen medeburgers met de nek aangekeken wordt.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden