Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2003, 17:54   #50
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals, verplaats je eens in de ogen van de gemiddelde Palestijn. Je bent straatarm en je ziet voor de zoveelste keer een zwaarbewapende Israelische soldaat in zijn pantserbulldozer hele dorpen verwoesten, gesteund door de loop van een tank van zijn collega. Zou je haat geen onmetelijke proporties aannemen? Bij mij in alle geval wel...
Ik zou kwaad zijn, ik zou vechten, maar ik zou eerlijk blijven, als je tegen klootzakkerij van een ander bent, moet je zelf geen klootzak worden, maar vanuit je eigen kwaliteiten dat counteren, rechtlijnig en consequent zijn. Anders zit je in een spiraal van geweld... .
Trouwens, hierbeij verklaar je nu dat het gemene terrorisme wel gedragen wordt bij het grootste deel van de bevolking?

Citaat:
Het enige wat je daartegenover kan zetten zijn een stel krakkemige geweren, stenen en wat granaten (die meestal nog geen schade aanrichten aan het zware Israelische materiaal).
Ze hebben de steun van heel de arabische wereld.

Citaat:
Dan heb je nog eens Hamas wat daar handig op inspeeld en zo de moegetergde mensen die toch niks te verliezen hebben (wegens straatarm) zo kunnen opjutten dat ze in Israel onschuldige burgers gaan opblazen.
Dus Hamas uitschakelen, dank u. Ik ben liever arm dan slecht.

Citaat:
Als je directe vijand te sterk is, dan pak je hem op zijn zwakke punt en in het M-O is dat niet het leger van Israel waar je als Palestijn kansloos tegen bent, maar wel het volk...
Laf en laag bij de gronds, zo'n volk verdient geen respect, en ze verliezen bij mij alle krediet. Ze maken er zelf een wespennest van (en dat is wat de arabische wereld wil, geen vrede, maar de joden koeioneren, en die laten zich natuurlijk niet doen,...)
Citaat:
Goed te keuren? NEEN! Begrijpelijk? JA!
Af te keuren : ZEKER
Citaat:
Ik blijf erbij na de reportage enkele weken geleden op NED2. Onschuldige Palestijnen die een herdenking hielden voor een overleden westerse (!) vredesactivist werden verjaagd door het leger. Een cameraman werd op afstand door zijn hoofd geschoten en een andere journalist die notabene een witte vlag droeg, werd koelbloedig neergemaaid en zijn vrienden kregen pas na enige aandringen een draagberrie (!) toegegooid vanuit de tank... Zijn dat de haatdragende ********* die volgens jou keihard aangepakt moeten worden?
Dat is oorlog, het is niet mooi, maar het is oorlog, en die is begonnen door racistische arabieren.