Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Heel straf. In die enkele postings hierboven staat bijna 20 keer het woordje "verplicht". Waarom denken jullie dat iemand uberhaupt zelfstandig wordt? Juist. Om ZELF te kunnen beslissen wanneer hij werkt en wanneer niet. Ik ben al sinds m'n 23e zelfstandig en ik beslis ZELF wanneer ik werk. En al diegenen die toch zo graag op zondag gaan winkelen, wel, doe zelf een winkel open. Die mag je voor mijn part 7 op 7, 24h op 24h openhouden, maar houd op om voor ANDEREN te beslissen wanneer ze moeten werken.
|
Idd. Als zelfstandig studiebureau beslis ik ook zelf wanneer ik werk en wanneer niet.
En als de werven het vereisen, dan werk ik op zondag. En dat is méér de regel dan de uitzondering.
Maar, zoal DS het zegt : laat mij zelf beslissen om wel of niet een zondagstaak aan te nemen of niet. Ik heb van die politieke regelneven en -teven niets aan te nemen : ik betaal zeer bewust belastingen en BTW. Ik hoef hun onkundige staathuishoudkunde niet te compenseren ! Desnoods laat ik hier Europa over beslissen.