Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2006, 00:43   #6
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Kinderen zijn het grootste slachtoffer van de populaire "cultus van het individu", dat fameuze bevrijdende gedachtengoed...

Gedumpt van in de wieg -wat zeg ik? met wieg en al!- in de crèche of bij de onthaalmoeder, later de opvang en het speelplein. Uitbesteed zodat papa en mama er vooral niet teveel last van hebben. Televisie, gameconsole en computer doen de rest... Geen gezeur, geen gebleir, maar rustig vegeteren in de uurtjes dat ze niet "uitbesteed" zijn.

En dan nu het volgende staaltje "neveneffecten" van het liberalisme: het recht op absolute "paais en vree" waarvoor alles moet wijken. Ouwe en minder ouwe knarren die 's middags hun dutje willen doen ('s zomers uiteraard in de tuin) en geen uitbundigheid van kinderen tolereren.

Uiteindelijk zijn er dan nog slimmeriken die de zelfmoordstatistieken, de psychiatrische problemen en de overconsumptie van geneesmiddelen bij de jeugd blijven toeschrijven aan de "toegenomen stress". Yeah right!

ps. als ik in die buurt moest wonen, dan trakteerde ik die zuurstokken elke dag van 's ochtends tot 's avonds op het geluid van m'n houtversnipperaar. 't Is eens iets anders dan een stel spelende kinderen. En juridisch valt er niks aan te doen voor zolang ik binnen de wettelijk voorgeschreven normen blijf. Ha !

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden