Los bericht bekijken
Oud 1 november 2002, 00:52   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Wel, Knuppel, gematigd... Op T.V. hoorde ik die Nederlander. Hij vond dat de Vlamingen dom deden en dat ze maar moesten doen wat de rest van Europa zegt. Hij sprak echt ongenuanceerd over de kwestie. Om te beginnen zijn die gemeenten in de rand erg verstedelijkt. Het gaat ook over de dorpsmentaliteit, lintbebouwing, nieuwe verkavelingen, het dialect van dat dorp... Ook de dorpsgemeenschap in het algemeen. Bovendien las ik onlangs dat de Vlamingen in de rand regelmatig in het Frans gaan winkelen! En dan hoor ik die beschuldigingen van een Nederlander! Die man was echt negatief over de Vlamingen. Hij verweet ons niet tolerant genoeg te zijn. Het is al een tijd geleden, maar daar kwam het op neer. "Heel Europa zegt het, maar de Vlamingen geloven nog altijd in hun eigen gelijk." Daar kwam het op neer! Die man begreep er niets van. Maar ja, veel Vlamingen gaan liever in het Frans gaan winkelen of vergaderen liever in het Frans, ook al is er maar één Franstalige minister, dan dat ze in de raad van Europa de situatie gaan uitleggen. Hadden ze zich die moeite getroost...
"Ze" hebben zich inderdaad niet de moeite getroost. Die moeite had onze "Vlaamse" premier zelf moeten doen of het iemand anders moeten laten doen.
Maar waarom denk je dat hij ook dat NIET deed?
Van wie mocht hij weer premier van België worden?
Verder moet je niet gaan zoeken.
[size=6]Verhofstadt wil V(laanderen) L(iever) D(umpen) dan de Franstalige P(atriottische) R(oyalistische) L)ogebroeders).[/size]
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden