Waarom is Reynebeau zo onbetrouwbaar volgens u, Skye?
Voor ne club der malcontenten heb ik gene schrik zenne. 't Is altijd simpel van de zaken aan te klagen. Oplossingen verzinnen, da's pas moedig. En in de praktijk brengen, maar da's natuurlijk boven mijn petje gegrepen. Immers, wat kan een simpele burger nu uithalen, newaar?
Een taak voor onze overheid die altijd alles op een verkeerde manier aanpakt (cfr. mijn openingsbericht). Maar of 't Blok het zoveel beter zal doen, is nog maar de vraag.
Geef toch toe: een groepering die mensen indeelt in vakjes en het enkel voor bepaalde vakjes opneemt, kan toch nooit met goede oplossingen afkomen. Een oplossing is pas goed als iedereen er wel bij vaart. Niet volgens het Blok en bv. de AEL. Maar ja, al zijn deze elkaars tegenpolen, ze hebben voor de echte democraat verontrustend veel met elkaar gemeen: extremisme.
Vandaar mijn oproep om alle gematigde & charismatische leiders samen te roepen. Helaas is het tot nu toe bij deze oproep gebleven. Neen, natuurlijk niet, we laten liever voor heel televisiekijkend Vlaanderen twee extremisten met elkaar op de vuist gaan (bij wijze van spreken). Lokt kijkcijfers, dat wel, maar geen oplossingen.
M.a.w.: als 't van de 'misnoegden' onder ons afhangt, gebeurt er wel iets, maar zeker nie positief, eerder seropositief, vrees ik.