Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
ik denk dat men beter het sociaal woonpark meteen zou kunnen verdelen onder de behoeftigen. Dwz dat degenen die nu de socilae woningen huren of kopen er een levenslang gebruiiksrecht gekoppeld aan onderhoudsplicht krijgen. Wanneer iemand overlijd dan komt zijn sociale woning terug toe aan de gemeenschap en die kan dan mensen van de volgende generatie een gebruiksrecht verlenen.
het sociaal woonpark kan ook uitgebreid worden met leegstaande private woningen die overeenkomstig de wet onckelinkx van 1991 kunnen worden ter beschikking gesteld van daklozen.
verder zou men ook moeten kunnen kiezen tss ofwel een sociaal appartement in de stad of een perceel op de buiten. Indien men een groot perceel verkiest dan moet men wel tevreden zijn met minder comfort. persoonlijk zou ik opteren voor een zo groot mogelijk perceel en daar desnoods beginnen met een caravan of tuinhuis om in te wonen.
in volgende instantie zou ik mss een schuur of garage kunnen bouwen ( op eigen kosten ) en die caravan daar in zetten. uiteindelijk heb ik er een zelfgebouwd huis op staan. Wanneer ik overlijdt ben ik ermee eens dat mijn huis terug toevalt aan de gemeenschap en zo aan mensen van devolgende generatie opnieuw wordt toegewezen. de meerwaarde die ik aanbracht is dan de huur die ik betaalde aan de gemeenschap voor het gebruik van de grond. De gemeeschap zou het hoe dan ook geen cent kosten.
|
Sommige mensen zouden dringend moeten stoppen met dromen...