Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2006, 01:00   #133
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Het was trouwens een maat voor niets, want het probleem was dat holebi-koppels geen enkele bescherming genoten op vlak van erfenis- sociale en fiscale rechten (hetero's die huwen genieten die bescherming wel). De wettelijke samenwoonst regelde op dat vlak niets. Het was gewoon een lege doos die maar een heel klein beetje inhoud kreeg door de gelijkschakeling van de successierechten van gehuwden en samenwonenden in het Vlaams Parlement.
Ik dacht dat dat laatste net geregeld was in het vaderdagakkoord, met de CVP. Maar misschien vergis ik me. Ik kijk het eens na.
Niet dat het mijn bedoeling is om de tsjeven te verdedigen, anders zou ik wel goed gek wezen.

Citaat:
Pas nadat de CVP in de oppositie terecht kwam durfden sommigen binnen de partij te pleiten voor een soort partnerregeling om holebi-koppels wel een wettelijke bescherming te geven.
Daarom vind ik de paars-groene regering op ethisch vlak verdienstelijker dat de CVP-regeringen...
Ik denk dat het eerder een kwestie is van de tijd die rijp was.
En het homohuwelijk vind ik een vertrutting van het gelijke rechten-debat. Nu ben ik zelf wel een trut, maar consequentie is nooit mijn sterke punt geweest.