Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2006, 06:45   #86
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voor de zoveelste keer... leer je dan eens duidelijk uit te drukken...
ik maak dat ook niet uit deze post :
Zit dan niet zo te muggenziften dan heb je dat probleem niet.

Citaat:
dat is heel wat anders dan zeggen dat de eerste wagens op waterstof in productie zullen gaan en heel wat anders dan zeggen dan vanaf dan het vebruik van olie drastisch naar beneden zal gaan
Dat is inderdaad iets anders zeggen ja, maar de eerste auto's gaan ook in productie rond die tijd. Heb ik ergens deze woorden teruggenomen misschien? Opnieuw, leer lezen muts. Vanaf het moment dat deze auto's op de markt komen zal het verbruik van diesel en benzine drastisch dalen, vanaf dan!!!!!! Toch niet moeilijk é dumbo.

Citaat:
en zelfs dan achteraf beschouwd klopt het niet te beweren dat verbruik van olie bijna niet meer nodig zou zijn
Dit verbruik zal sterk dalen tot op het punt dat het bijna niet meer nodig is. En dan bedoel ik vergeleken met wat men nu per dag erdoor jaagt. Ik heb niet gezegt "niet meer", bijna niet meer is een groot verschil, je bent toch zo goed in de kleine verschillen en nu plots weer niet meer?

Citaat:
zowat de hele moderne industrie is erop gebaseerd.... Parcival heeft hier de moeite getroost een mooi lijstje neer te zetten
al die chemische stoffen kan men 'theoretisch' ook gaan samenstellen maar dat vergt ontzettend veel energie en is haast ondenkbaar
daarnaast heb je een hele andere rimram waar men olie gebruikt als brandstof naast transport... ook dat is een groot aandeel
kortom... tenzij je naast transport ( denk ook eens ruimer dan alleen autootjes ) ook de rest kunt aanpakken verandert er juist niets aan de vraag naar olie....meer nog je kan je zelfs afvragen waarom dan de brandstoffracties niet te gaan gebruiken ipv verder te gaan kraken
Tja, zolang je gelooft dat het verbruik voor transport evenveel is dan voor andere zaken...dan houd de discussie op. Dit is absoluut niet het geval en is gewoon belachelijk. Indien alle soorten van verbrandingsmotoren die momenteel gebruikt worden vervangen worden door motoren op waterstof... denk jij eens wat verder na dan autootjes ja! Elk gezin heeft na enkele jaren geen mazoutstoof meer...
illwill is offline   Met citaat antwoorden