Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Verkeerd.
Met illegalen bedoeld men niet mensen die zonder geldige papieren het land zijn binnengekomen maar uitsluitend mensen waarvan door de bevoegde rechtbanken bij vonnis werd vastgesteld dat ze zich hier op illegale wijze bevinden, dwz dat er bv geen reden is om ze een asielrecht toe te kennen. Zulke mensen worden vervolgens vriendelijk aangemaand het land te verlaten. Gaan ze op die uitnodiging niet in- en vaak weten ze de procedure jarenlang te rekken-, dan pas belanden ze in de illegaliteit en gaat het om "illegalen". "Illegalen" zijn niet rechteloos. Voordat ze in het statuut van "illegaliteit" belanden, hebben ze een zorgvuldige juridische procedure gepasseerd, die hun mensenrechten volledig vrijwaart, en ook daarna wordt zeker niet te hard tegen hen opgetreden.
|
het geldt dus wel voor mensen die volgens uw definitie illegaal zijn. als zij klacht gaan indienen wordt hun klacht behandelt maar ze worden meteen ook buitengezet. feitelijk gezien zijn ze dus weerloos tegen mensen waartegen ze normaal gezien klacht zouden moeten kunnen neerleggen ( neem nu mensen die hen dwingen tot prostitutie bvb ). theoretisch niet daar geef ik u gelijk. maar teoretisch heeft iedereen ook recht op huisvesting - ook nog zoiets waar de daklozen die deze winter doodvroren vet mee zijn geweest. hoe noemt men zoiets ? luchtkasteelrechten ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 januari 2006 om 16:07.
|