Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Mirco
De miljardenstroom van hoog- naar laaggeschoolden moet een halt worden toegeroepen. Van het beschikbare budget vloeit immers 50% méér naar laag- dan naar hooggeschoolden, ofschoon hooggeschoolden 50% meer bijdragen aan het budget. Daarom pleit ik voor een splitsing van de sociale zekerheid: dat de laaggeschoolden zélf instaan voor hun noden, zodat de hooggeschoolden ongestoord de rijkdom kunnen behouden die zij hebben vergaard.
Ook moet er een aparte sociale zekerheid komen voor mannen en vrouwen. Mannen verdienen immers meer dan vrouwen, waardoor er een miljardenstroom vloeit van mannen naar vrouwen. Zulk een miljardenstroom is ontoelaatbaar in een democratisch land! Solidariteit: ja! Profitariaat: nee!
Voila, mag ik nu lid worden van het Vlaams Blok? 8)
|
Geeeeeeeeeeeuw...
|
weerleg.
|
Kijk, beste Patriot, een dergelijke redenering, laat staan de motivering van de auteur, behoeven geen weerleggen. Het is behoorlijk duidelijk dat Mirco met een soort
reductio ad absurdum meende intelligent en/of grappig te zijn. Het is m.i. niet nodig daarop in te gaan, maar ik meende even mijn appreciatie van dit soort onzin mee te geven. Misschien kan ik nog dit meegeven, als u meent het sociale onderscheid hoog- en laaggeschoolden gelijk te moeten stellen met het Vlaams-Waalse onderscheid, dan is er iets mis met uw concepties. Voor de rest verwijs ik u met plezier naar de discussies over de transfers die elders op dit forum gevoerd worden.
ps. Vooral het ondermaatse natrappen in de laatste regel was, laat ons zeggen, een beetje infantiel. Als je het VB wil bestrijden, dan lijkt me dat best, maar doe het dan alsjeblief niet met zo'n flauwiteiten.